• October

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Åh vad roligt, vi köpte ett wii med fit plus och balansbräda till oss i julklapp. Vad är eran favorit till kaloriförbränning och träning? Jag har inte testat allt ännu, mest lekt med det och älskar bordtennis och sånt. Tänkte försöka få bort en bit rumpa som är överflödig och ca 8 kg vore önskvärt innan sommaren. 

Har ni fler tillbehör till fit plus? såg att det fanns fler redskap men vet inte riktigt vad det är. 
  • October

Har också funderat på vad grannarna tror när man står och hoppar framför tvn ;) får nog också skaffa bättre gardiner...

• October

Vilken peppning, nu har jag kört step plus, en massa skidåkning för att se till att mitt resultat står sig så inte sambon kan klå det ha ha och lite kung fu och testat yoga för första gången och det blev jag positivt överraskad av. Jag är inte typen som gillar avslappning och har svårt att varva ned och trodde inte yoga skulle vara något för mig men det var riktigt skoj... dock fick jag ett meddelande från grannen att hon såg mig :) Men det bjuder jag på! 

Ska ta och kolla upp active sports och se om det kan vara något. Det följde ju med nåt sports program med själva konsolen, och där finns en del roliga spel, men vad som är effektivast vet jag inte. 
  • October

Har träningsvärk i rumpan, då funkar det alltså! Jag körde två stepup program, sprang en runda och lite yoga och lite annat blandat för att det var skoj och nu känns det när jag går upp för trappan. Får köra en sväng till i kväll! Riktigt skoj är det också.

• October

Ha ha jag stod och smygkikade en gång när sambon flaxade fiskmåsen, och jösses vad roligt det såg ut! Det gäller att se upp så inte grannarna kikar och undrar vad man sysslar med i bland. 

Jag har inte tränat nu på ett tag... men bra att läsa lite här så man får inspiration!
  • October

Funderar på att skaffa ea active sports, antagligen första delen idag, såg att det hade den på onoff på rea. Har fit plus nu och har inte kört jättemycket pga förkylningar men nu j-vlar! 

Har provat att "fuska" under joggingen och viftade med kontrollen men jag "snubblade" hela tiden :)
  • October

Nu när solen börjar titta fram så här så börjar man känna att det är dags att ta tag i saker och ting om det nu ska bli nån beach 2010. 

Har införskaffat ea active, den första versionen och ska försöka lära mig det. 
    Ni som tränar, väljer ni mer "allroundträning" eller fokuserar ni på något speciellt? Jag skulle vilja gå ner ca 8 kg och få fastare rumpa och lår, mitt fokusområde är bakdelen så då kanske det är step och sånt jag ska ta fasta på. 
  • October

I lördags bestämde jag mig för att börja med 30 dagars utmaningen. Jätteroligt och det gick kanonbra, fick vara ensam hemma en stund och gav verkligen allt! Tänkte att nu ska jag göra detta - verkligen! På natten fick jag och sonen maginfluensa... har legat däckat tills nu och är fortfarande för matt att ens tänka på att träna. Typiskt, men man kanske tappade något kilo :) ha ha, man kan ju alltid hoppas. 

Nä, nu kommer svärisarna till helgen och jag ligger efter med jobb så nästa vecka kör vi på igen. Håll tummarna.
  • October
    Barbapappa1 skrev 2010-03-16 17:41:45 följande:
    hehe pinsam tråd gå på gym eller annan sport lata data nördar
    Underbar tråd tycker jag! 
    Tränade i morse innan frukost, sonen är hemma med feber så han låg och kollade på bolibompa och jag svettades lite :) Kör ea active och gillar att det är blandade övningar som jag inte skulle välja själv, mest pga lathet. 
    Vikten går nedåt i alla fall, snart är det beach 2010! Och förhoppningsvis tillräckligt bra kondis att kunna komplettera med att springa ute när det blir lite varmare ute. 
  • October

Verkar vara många som kör GI samtidigt? Jag har testat det innan och om man håller sig till det så ger det bra resultat. Har dock ingen motivation till det just nu, är alltid lättare med GI när det är grillväder. (Grillat kött och sallad) 

Jag har fastnat lite i programmet biggest looser och de räknar ju kalorier och det gör man ju på ea active också, det visar hur mycket man bränner. Man kanske skulle ha lite bättre koll på sitt kaloriintag. Ska kolla om det finns nån bra kaloriguide på nätet, nån som vet kanske??? 
    Har i alla fall GRYM träningsvärk i sittfläsket i dag efter gårdagens träning. {#lang_emotions_dreamer}
  • October

Tack alla, vilken koll ni har! 

Tycker att GI har funkat bra, men älskar bröd, potatis och pasta och det är så svårt att vara utan det. När jag körde GI så använde jag mig av South Beach diet, där var det viktigt att det inte var för feta produkter också. Vi ska till Turkiet i slutet av maj så jag kör kanske nån vecka med fas 1 innan vi åker :)
    Jag söker efter en kaloritabell med en översikt över hur mycket kalorier saker innehåller så att man har lite koll. 
    Hade ingen aning om det där med 7000 kcal är ett kilo, det ska jag komma ihåg! 
    Det finns ju på wii fit nån tabell med mat också som man kan markera att man äter, men jag har inte kollat närmare på det. Någon som har? 
  • October

Tack Jucea, jag har kollat lite på den länken innan, men tycker att det saknas en hel del produkter så jag letar mig runt på nätet. Smart som du skriver att göra en egen lista med sånt man brukar äta för att ha bättre koll, det ska jag göra. 

vad är det för mirakelpiller? Jag brukar ta rosenrot när jag behöver extra, men det är bara vid speciella tillfällen, har lite nojja på att knapra piller i allmänhet. 
    Jag googlar vidare och ser om jag hittar den ultimata sidan :) 
  • October

linelullan, jag gillar avokado till frukost med kalkon, tomat tex, eller makrill om man vill ha nåt annat än ägg. 

mitt mellanmål under gi brukade vara grönt äpple i bitar med lite nötter, god kombo. 
    Har hittat en bra kaloritabell här mabra.com/hall-koll-pa-maten-med-var-kaloritabell/
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?