Inlägg från: marsflicka |Visa alla inlägg
  • marsflicka

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Hej!
    Tänkte oxå kolla om jag kan få vara med. Ska sätta igång jag med med mitt wii som jag nu haft sen i somras. Men pga att jag fortfarande (dottern är 9 mån) lider av foglossning så har jag tränat sparsamt pga att jag fått ont.Men nu börjar den sakta men säkert försvinna så nu ska här tränas igen och ner dom sista gravidkilona tänkte jag med försöka bli av med. Fick även en crosstrainer i julklapp så ska variera mig lite med träningen.

Jag har det vanliga wii fit...är det värt lägga ut några extra hundralappar på att köpa det nya plus? Funderar på om jag ska köpa det.

Från med 1 jan är det även omläggning av kosten som gäller för nu över jul och nyår är det svårt göra en förändring. Så i morgon är det sista dagen som jag äter fritt..hehe.

• marsflicka

Igår blev det inget wii för min del för äldsta dotterns om är 2 år kollade på sina nya barnfilmer och när hon väl blev trött så var jag tvungen röja lite här hemma. Men hann med 15 min på crosstrainern. Fy sjutton vad jobbigt det är!

I morgon så är det slut med allt vad godsaker mm heter och nu blir det en strängar mathållning som häller. I somras körde jag en kombinerad mathållning med GI/ LCHF och tänker börja med det igen. Gick ner 4 kilo rätt så smärtfritt bara på några veckor. Som sagt, nu i december har man tillåtit sig själv på tok för mycket gott men nu är det slut på det. Kommer dock bli tufft. Vill gå ner till en början 10 kilo...men ska ha som delmål 5 kilo. Fick lite presentkort på kläder i julklapp och jag kommer INTE handla upp det förräns jag har gått ner lite....

Nu ska jag fixa lite med nyårsmaten...ska passa på njuta ordentligt för sen blir det som sagt lite strängare.Ska testa mitt wii active för de handlade jag på ullared för flera månder sen och ligger helt ouppackat. Denna förbaskade foglossning har stället till både det enda och det andra...inte kul ha det när man inte längre är gravid.

Gott nytt år på er!

• marsflicka

Nu har jag hittils hunnut med 27 min på wii samt en stund på crosstrainern. Hehe, var 166 dagar sen jag tränade på wii...inte illa Men nu blir det skärpning med det! egentligen är det ju idag man ska börja nya livet med bättre mathållning men vi har så mycket goda rester kvar och sen är det ju långhelg plus att vi nyss storhandlat så ska inte till affären på ett tag så först på måndag kör jag igång ordentligt.

• marsflicka

Nu har jag äntligen kommit igenom första dagen med active...har försökt i två dagar men inte lätt med en 2 åring, och en 10 månaders som absolut inte vill jag ska stå vid tv´n. Kan säga att det var jobbigt som sjutton men det kändes bra. Ska bara försöka få till det varje dag nu. Men med en lilltös som absolut inte vill sova på kvällen så har man inte många minuter egen tid då jag och sambon turas om att vara med henne. Men jag ska försöka få till det iallafall. Ni som kommit en bit in i det....blir det så att varje dag ser lite olika ut om man valt den där 30 dagars utmaningen?

Nån promenad ute har det inte blivit idag för det har legat runt -20 hela dagen och då har jag inte varit så sugen på att gå ut med lilltösen.

sambon var och storhandlade förut och som tur är var det inget onyttigt men han hade köpt en flaska vin så antagligen kommer jag unna mig ett glas vin....blev så himla sugen på det. men det får det vara värt...

• marsflicka

imperialiss
    Jag valde medium nivån så får vi se hur det går. Ska även stå en stund på min crosstrainer för det är verkligen så jobbigt...hehe, inte mycket kondis man har med andra ord.
    Jag hade nog bränt 134 kcl tror jag...kommer inte ihåg riktigt men det var över 130 iallafall.
    Jag hoppas nu få tid köra i morgon med...lite lättare när sambon är ledig och kan ta barnen en stund.

• marsflicka

Sådär, nu har jag hunnit med dagens utmaning på active och det är kul att det verkar vara lite olika från dag till dag. 170 kcl brännde jag idag, passade även på göra lite situps och armhävningar efteråt. Ikväll blir det lite crosstraining eller lite yoga på wii fit. Men som det är just nu så gillar jag active mer, känns mer som ett helt träningspass.

Ska sen ställa mig och förbereda en köttfärsås, hittade ett recept på en blogg som lät väldigt intressant. Den tar rätt lång tid att göra iordning och innehåller både rött vin och grädde men jag har varit sugen på att testa den länge så idag blir det av. Får stå lite längre på crosstrainern bara!

• marsflicka

Kan säga att nu börjar träningsvärken ge sig tillkänna och det är ju bra då det måste ge effekt träna med active. När jag tränade med bara wii fit så upplevde jag aldrig denna träningsvärk. Så just nu känner jag att jag skippar stå på min crosstrainer ikväll, sätter mig i soffan istället. I morgon får vi se om jag får till min träning när lilltösen sover på fm. Sambon jobbar ju igen så då blir det inte lika lätt få stå i fred 30 min.

Kan säga att den där köttfärsåsen var bland det godaste jag ätit. Mums! Den måste jag göra fler gånger!

• marsflicka

Idag tänkte jag faktist ta en vilodag för det var ju var spelet oxå tyckte. Hur gör ni andra? Tränar ni varje dag? Kroppen mår ju egentligen bäst om den får lite vila mellan varven.
    ska iof in till stan sen och vibrationsträna. Detta gör jag 2-3 ggr vecka och det är den träningen som gjort att min foglossning nu är på väg försvinna. Sjukgymnastik hjälpte mig inte ett dugg.

Nu har det börjat snöa ute igen...hur mycket snö ska det egentligen komma?

Nu ska jag sätta mig och dricka lite vitt te....är ju väldigt nyttigt och sägs hjälpa till med fettförbränning.

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?