Inlägg från: Imperialiss |Visa alla inlägg
  • Imperialiss

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Dixabilly skrev 2010-01-04 16:34:44 följande:
    Imperialiss: Jag beställde bara sports active, mest för att mjuk starta, vet ju inte om jag tycker om det. :) Får se som om jag köper more workout
    Ja precis :) Och det verkar ju ändå som att man behöver den för att kunna använda more workouts. Om man nu vill det. Jag tror det räcker bra med den här första. Tror jag kommer nöja mig med den faktiskt :) Och en balance board då såklart :D
  • Imperialiss
    linelullan skrev 2010-01-04 18:22:05 följande:
    Åh, vilken gullig pojkvän du har!!
    Tack (eller vad man säger), ja han är guld värd :) Och tar mig alltid på orden när jag i mina impulsiva stunder kommer på att jag vill ha något :P
    Innan Wii var det en chihuahua. I och för sig tog det några veckor men det blev väldigt lyckat då hon är min högt älskade lilla ettkilos bebis nu {#lang_emotions_sunny}

Ursäkta för offtopic. Brist på tjejvänner gör att jag gärna skriver här :P :)
  • Imperialiss

Kul att fler o fler kommer hit. Grymt att du startade tråden Elisabeth84!!

Annaluskan

Jag ska testköra personal trainer idag. Tar väl i och för sig några gånger innan man kommer in i hur det funkar men jag kan komma med en "första intrycket" - rescension sen :)

Maya S
    Visst känns det kul när det känns som man verkligen hittat nåt som kan fungera!! Om man nu får ha det ifred för barn/sambo/hund eller vad man nu har dvs ;D

Novemberstjärnan
    Men balansövningar är också bra ju!! :))

• Imperialiss

Nu har jag för första gången testat active sports personal trainer. DAMN, det var faktiskt svettigt!!
    Jag tog liksom på EASY och 30 day challenge och är helt genomsvettig och skakig i benen, vadå pinsamt haha..
    Jag tycker alla ni som håller på är skitduktiga, speciellt nu när jag vet hur det funkar. Ingen kan komma och säga att det här inte är träning! {#lang_emotions_smile}

Negativt var att jag också fick skitont i fötterna av att springa. Ska man ha skor?
    Och jag vet inte om jag gör vissa övningar fel för jag tyckte de allra flesta mest kändes i benen. Även de när man skulle träna armarna med bandet. Jag blev mer trött av att stå med böjda knän än att göra själva armövningarna.
    Jag kanske får ge det några gånger så man kommer in i det lite mer. Nu blev det en del pauser för jag var ville se den där tränaren gå igenom vissa delar.

Över förväntan, och boxning var riktigt roligt! Inlines tyckte jag var skittrist. Jag är riktigt svettig, och det var ju det jag ville åt :) Kan bara tänka mig hur extremjobbig nivån "hard" måste vara. PUH!

Jag fattade det som att det kommer olika övningar varje dag på 30 day challenge?

Balance board och more workouts ska införskaffas så småningom iaf. Har ju en del att öva på nu. Fick hela 9 spel igår. Men träningsspelen är ju roligast :D
    Nu ska jag softa ner med Super Mario Galaxy. Usch känner mig som värsta spelnörden haha {#lang_emotions_laughing}

Keep up the good work, ni är grymma!! {#lang_emotions_flower}

• Imperialiss
    Annaluskan
    Haha vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg om grannarna. Visst känner man sig lite dum! Jag drog faktiskt ner persiennerna tillslut :P

Vet inte om det är min teve (5-6 år gammal och ingen såndär flashig platt-tv) men jag tyckte det syntes rätt dåligt vad som stod ibland och fick typ kisa för att se.
    Är det så för er andra med eller är det min tv bara?
    Min syn ska ska det inte vara nåt fel på vad jag vet :)
  • Imperialiss
    marsflicka
    Jag började också med 30 day challenge idag :) Vilken nivå kör du på? Jag fattade det som att det blir lite olika övningar varje dag.
    Bränner alla lika många kalorier beroende på hur länge man håller på, eller är det också beroende på kroppstyp osv? Vet inte hur exakta siffror det ger men när jag var klar stod det att jag hade bränt 124 kalorier.

Annaluskan
    Vad kul! Jag vill redan ha active sports more workout, det verkar ännu svettigare!
    Jag tyckte det var bra att dom här pauserna var ganska korta (om man klickade förbi dom dvs). Men det var lite drygt att hela tiden pendla mellan att lägga nunchuken (heter det så ens?) i legstrapen, sen i handen, sen hämta bandet, sen i legstrapen igen osv.
    Men som sagt, tror det går bättre o snabbare när man kommit in i det lite mer.
    Gud vad god din mat lät btw. Jag går på pulver och nu skulle typ leverbiff och ärtsoppa få det att vattnas i munnen, uuurk. Nästan iaf..
  • Imperialiss
    marsflicka skrev 2010-01-05 18:15:18 följande:
    imperialissJag valde medium nivån så får vi se hur det går. Ska även stå en stund på min crosstrainer för det är verkligen så jobbigt...hehe, inte mycket kondis man har med andra ord.Jag hade nog bränt 134 kcl tror jag...kommer inte ihåg riktigt men det var över 130 iallafall.Jag hoppas nu få tid köra i morgon med...lite lättare när sambon är ledig och kan ta barnen en stund.
    Ah, 134 kcal är skitbra ju! Fränt :) Vad duktig du är som kör medium-nivån, den hade jag nog inte orkat tror jag. Men om ett par veckor, då jäklar ;)
    Undrar om man kan byta nivå dag för dag när kör det här 30 day challenge? Alltså utan att behöva börja på dag 1 igen. Ska kolla imorgon :)
  • Imperialiss
    MayaS skrev 2010-01-05 17:52:05 följande:
    Nu har jag kört i 57 minuter på wii fit+... Tycker fortfarande att det är roligt och hyfsat ansträngande för mig... man är ju lika vig som ett kylskåp..Det jag tycker är lite irriterande är dö-tiden då man måste vänta mellan de olika övningarna och att när tränaren ska förklara hur öveningen går till.. så trots att "spelet" säger att jag har tränat i 57 minuter så har jag ju minst spenderat 90 minuter framför tven.... Jag är ju så "puckad" att jag även gör övningen medans tränaren förklarar för att verkligen förstå hur man ska göra... det är ju ocksp träning men det räknas ju inte med i programmet... Jaja... måste nog läsa bruksförvirringen för jag har fortfarande inte listat ut hur man gör sitt eget träningsprogram..
    Haha precis så gjorde jag med active sports. Gjorde övningarna samtidigt som tränaren visade. Men det räknades ju inte, vilket jag märkte på slutet hehe..
    Jag tror också jag kommer tycka wii fit plus är ansträngande. Kanske active sports är snäppet jobbigare (?) men fit plus verkar ha roligare övningar tycker jag :)
    Bra gjort med 57 minuter alltså!!
  • Imperialiss

Annaluskan
    Grym du är!! Ja, man blir ju depp när man ser att vågen pekar uppåt om man hållt igång som en tok. Men det är säkert vatten som du skrev. Ett par mellanöl kan inte gör så himla mycket :) Kanske har du gått ner dubbelt idag eller om nån dag istället? :)
    Och vad duktig din gubbe är. Hejja båda!!

marsflicka
    Oj det är skitbra ju!! Duktig du är!!

Jag var så nöjd med mina typ 123 kcal eller vad det va igår. Så berättade jag det för brorsan och hans svar var "Hehe du har nog räknat lite fel för det innehåller ju typ 1000 kcal bara i en påse chips".
    Han har säkert rätt, jag äter inte ens chips, men andra grejer. Suck, hur himla mycket tränar folk egentligen för att hålla sig i form...

Jag har värsta träningsvärken idag i högerarmen och sidan av midjan. Men det tror jag mest är för tennisen igår haha. Ovan att göra såna rörelser. Bra visserligen, men hade varit ännu bättre om träningsvärken hade känts lite mer utspridd i kroppen :P
    Jaja idag blir det nya tag :)

• Imperialiss
    Annaluskan
    Och fy då. Jag är glad att jag inte tycker om chips hehe. Men dom oätna kalorierna äter jag upp snabbt i form av andra onyttigheter så det blir ju samma dåligheter ändå. Men nu har jag iaf tagit tag i det och det känns bra :)

Elisabeth84
    Åh jag förstår att det känns jobbigt när han går ned mer/fortare trots att du tränar mer.
    Min mamma gick i något viktprogram förut och då hängde min styvpappa också på. Och han fullkomligt rasade i vikt den första månaden medan mamma gick ner "som man ska" dvs ganska sakta men stabilt. Och hon fortsatte gå ned även när styvpappa mer eller mindre slutade att tappa kilon.
    Jag vet inte om det kan ha att göra med män o kvinnors olikheter i kroppen, men misströsta inte, det kommer gå nedåt igen. Försök tävla med dig själv och inte med honom, även om jag förstår att det är svårt när man håller på två stycken med samma sak.
    Jag tycker du är jätteduktig!!
  • Imperialiss
    linelullan
    Vad kul, hoppas Maxi har det! Jag håller en tumme ;)
  • Imperialiss

Ursäkta för dubbelpostar nu men jag glömde berätta en sak.

Igår stod jag vid fläkten hos min pojkvän och skrek till honom som satt vid datan "Du dans verkar jäkligt kul på Wii också" sen tar det två minuter så får jag till svar "Nu har jag beställt en dansmatta till dig!", haha han är så rolig och jag blev helt paff.
    Men på fredag borde jag ha min dansmatta :) Är det någon som testat dom?
    Min hette typ dansmatta Konami för Wii. Hade fått bra betyg på sidan iaf.

• Imperialiss
    Vroooooom skrev 2010-01-06 14:12:38 följande:
    Visst är det tråkigt när det inte händer något på vågen? Vi la om kosten här hemma för ganska så länge sen och det märks väldigt mycket på mannen. Han tappar regelbundet kilon utan problem, trots att han är slarvig och äter en del onyttigt under veckorna. Ibland har jag bara lust att ge upp men jag vägrar låta min hypo besegra mig.
    Men, vad konstigt att det är sådär för så många! Att mannen går ned så fort och mycket, medan det går mer segt för oss.
    hypo är det hypotyreos (stavning?) när man har problem med sköldkörteln då? Måste vara ännu jobbigare när man har en bakomliggande sjukdom. Vad duktig du är som kämpar på {#lang_emotions_flower}
  • Imperialiss
    Vroooooom skrev 2010-01-06 21:39:17 följande:
    Ni vet väl att ni kan göra egna träningsprogram i Active också?Det är så jag brukar göra när jag tränar två gånger om dagen. Jag vill kanske träna lite extra kondition den dagen och då gör jag ett träningsprogram med bara konditionsövningar.Jag måste verkligen komma igång ordentligt med träningen nu. Jag är hela tiden så trött så jag orkar ingenting. Försöker hämta lite inspiration från er. Jag saknar ju träningsvärken.
    Jag fattar inte hur man gör egna program? Kan jag tex välja att köra bara boxning i tjugo minuter? Förstår inte vart jag ska ställa in det isåfall? Gud så dum man känner sig!
  • Imperialiss
    Vroooooom skrev 2010-01-06 23:08:07 följande:
    När du väljer "Workout on my own" så kommer du ju till en lång lista där du kan välja färdiga workouts. Det finns liksom två flikar med "Preset Workouts" och "Custom workout". Gå under "Custom workouts" och kolla där. Du borde fatta hur man gör på någon minut. Testa dig fram
    Jaaa det funka! Hade inte ens sett den där fliken haha. Tusen tack snälla du!!
  • Imperialiss

Nu har jag fått min balance board också!! Och wii fit för det var med i paketet. Wii fit plus bränner vi *fast det viskar jag tyst om*...

• Imperialiss
    Elisabeth84 och mammakalmar
    Det är redan chippat :) Spelet funkade kanon. Har precis rockat rockring hihi, riktigt skoj ju :D
  • Imperialiss

Jag vaknade inatt med sån jävla ryggvärk inatt att jag grinade. Fan att jag alltid ska överdriva i början. Från totalt otränad med jättedålig nacke/rygg till att stå framför ett träningsspel flera timmar på bara ett par dagar. Det fattar ju vem som helst att det kommer surt efter..
    Idag får jag gå på värktabletter och hålla mig ifrån den riktiga träningsdelen. Kanske lite yoga för skojs skull om jag blir bättre mot kvällningen.
    Men antagligen kommer dansmattan idag och då blir det svårt att hålla sig ifrån att prova den. Men den får ligga tills efter helgen isåfall. Kan inte ens ta mig till jobbet...

Duktiga ni är som tränar på, och dessutom tänker på vad ni äter. Ibland trillar man ju dit (som jag gör typ jämt) men sålänge man har det i huvudet så tror inte jag det blir lika ofta eller mycket. Grymt!

• Imperialiss
    Ladyn skrev 2010-01-08 11:23:38 följande:
    Hjälp!Kikade på Tradera efter det där spelet Active som ni rekomenderade, är det det där en tjej står och tränar på framsidan?Och exakt VAD behöver man ha till?Hoppas att ni vill hjälpa mig så att jag kan komma igång snart!
    Om det är Ea active sport personal trainer du tänker på så är det en tjej som tränar på framsidan och framsidan är lite orange och vit typ. Till det behöver du (förutom wiikonsollen och det där) en legstrap (en grej du sätter på benet att stoppa nunchuken i) och ett sånt träningsgummiband.
    Men det följer med spelet när man köper det. Vet dock inte hur det är på tradera om dom bara lägger ut spelet eller spelet m tillbehören.
  • Imperialiss
    jenny C skrev 2010-01-08 17:59:13 följande:
    vad duktiga alla är!!!!HAr inte vatt inne här på några dagar och läst, men det verkar gå toppen för alla, här går det lite si så där...Får inte riktigt tid till träningen med en 4 åring som också vill spela och tränar när jag gör det, så vi kör varannan gång, får inte riktigt upp flåset då, och sen en 4 månaders bebis som verkar tycka det är super tråkigt när jag ska träna och börjar skrika som en demon men har blivit en massa promenader och spring i pulka backarna... något i allafall...Sonen börjar på dagis sina 3 dagar i veckan nästa vecka igen, så då får jag passa på när lill tjejen sover middag för jag tycker det är sååå skoj... Har fått dansspelet, hur är det?? är det någon som testat??men än en gång va duktiga alla är
    "Skrika som en demon" Haha vad roligt det lät! :) 
    Jag tycker du (och alla andra med barn) är skitduktiga som försöker hitta tid och tillfälle att träna. Jag tycker det är rörigt bara med en pyttehund som springer runt benen och kan bara tänka mig hur det måste vara om man har barn som kräver sin uppmärksamhet också.
    Senast igår råkade jag trampa vovven på tassen så hon pep till och jag trodde hon skulle lära sig att vara i soffan istället, men icke..

Dessutom tror jag spring i pulkabacken ger minst lika mycket brända kalorier :)
    Vilket dansspel är det du har? Jag har nåt dansspel som jag glömt namnet på, typ party dance dance eller nåt. Men då har man dansmatta till tror jag (som jag inte fått än).
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?