Inlägg från: mammakalmar |Visa alla inlägg
  • mammakalmar

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Blir ingen träning för mig innan onsdag eftersom jag är bortrest, bara några korta promenader eftersom vi sitter i skolan hela dagarna.
    Men på onsdag blir det nog 2 pass med Ea sports active more workouts och kanske lite wii fit, måste ju hinna plugga lite också.

• mammakalmar

idag blev det en stund med step up med wii fit och sedan två workouter med Ea sports active more workouts, och vad skönt det var har inte tränat sedan i torsdag.
    Håller nog på att bli beroende av träning, mår bäst när jag har tränat.

• mammakalmar

Har faktiskt också tänkt att räkna points men jag börjar på viktväktarna på tisdag tänkte jag.

• mammakalmar

Visst är just dance roligt, köpte det som julklapp till hela familjen och det är just nu mest använt av lilla bonusen på 6 år som älskar att dansa, jag tar fram det ibland och kör en stund och det är kul och pulshöjande.
    Men jag tycker nog att Ea sports active och Ea sports active more workouts är de bästa. Ea sports active more workouts har bra uppvärmning och varierande träningsprogram med stretch efter, det är väl det jag saknar på wii fit plus och Ea sports active annars är de också bra.

• mammakalmar

Just nu använder jag mest more workouts och wii fit, anser att more workouts är bättre än Ea sports active eftersom det är både uppvärmning och stretch inlagt i programmet. Har inte blivit så mycket tränat i veckan som jag skulle ha vilja har varit så fruktansvärt trött på grund av att jag har ett skov av min tarmsjukdom och då blir väljer jag tyvärr soffan istället fast jag vet att jag mår bättre när jag tränat.

• mammakalmar

Nej det är ingen dansmatta, man använder bara wiiremoteninte ens nunchucken använder man till det, vill man bara stå och vifta med handkontrollen så kan man det vill man dansa riktigt så gör man det, jag fick i alla fall träningsvärk av det och så är det roligt att dansa till gamla godingar.

• mammakalmar

Har kommit på att håller man nunchucken det minsta lilla fel så blir det så, men det händer ändå ibland, på är more workouts bättre där har jag varit med om det en gång och då höll jag nunchucken fel.

• mammakalmar

De priserna var inte särskilt billiga som jag såg på cdons hemsida just nu, jag köpte mitt Ea sports active på siba för 299 i somras och jag gav ungefär samma för more workouts fast då fick jag skicka efter den från Sibas hemsida eftersom det var billigare än i deras affär inne i stan.

• mammakalmar

Jag tycker att Ea sports active more workouts är bättre än Ea sports active eftersom det även finns uppvärmning och stretching med, men de tillbehör som man behöver till dessa finns med när man köper Ea sports active men köper man bara Ea sports active more workouts får man köpa till gummibandet och legstrapen, för de finns faktiskt att köpa löst.

• mammakalmar

Brädan går bara att sätta på när man har wiiet på med något spel som man använder brädan till. Så att den skulle ha legat på när den var i skåpet är inte troligt, för försöker man sätta på brädan utan något av spelen så stänger det av sig med detsamma.

• mammakalmar

Du kan köpa tillbehören på tradera också, då är det en kopia för 157 kr med frakt om man väljer att köpa direkt istället för via auktion.

• mammakalmar

Jag har hittat en sida som säljer legstrapen och gummibandet till Ea sports active väldigt billig, bara 139 kr och man betalar ingen frakt, bara en leveransförsäkring på 5 kr så det blev 144 kr istället för över 200 kr om man beställt på Webhallen. Sidan heter www.cdwow.se .

Sedan såg jag att det kommit ut ett nytt träningsspel till wii som heter Your shape där man får med en kamera som följer de rörelse man gör, verkar rätt bra faktiskt. Kameran ser ju om man gör rätt eller fel när man gör övningarna.

• mammakalmar
    jeng skrev 2010-03-01 14:05:54 följande:
    Och nu sover båda ungarna och jag BORDE kära en omgång med spelet, men jag har NOLL lust... Jag har ju tyvärr fortfarande en rätt rejäöl förlossningsdepression, ihopsatt med en depression pga dålig behandling från mitt jobb när jag kom tillbaka efter förra föräldraledigheten... Så vissa dagar är jag abra på absoluta botten och orkar ingenting... Vet ju att det inte blir bättre av att sitta och tycka synd om sig själv såklart, men vad fan hjälper det... Det är ju egnetligen inte det att jag inte har lust att träna, utan att jag har inte lust att göra nånting. Vill helst bara sitta i tystnad och låta tiden passera på nåt vis.Får se om jag kan hitta nåt på wii fit kanske som jag tycker är lite roligt... Kanske blir gladare om jag väl får igång apparaten...
    Jo men visst kommer du att må bättre om du får igång spelet och kör en sväng, det är ju bevisat att man mår bättre av motion när man är deprimerad, vet av egen erfarenhet att jag mår bättre psykiskt när jag tränar, har själv varit deppig för några år sen av olika anledningar.
    Märker ju nu när jag pluggar hemma att jag fungerar mycket bättre som mamma, sambo och student om jag får röra på mig varje dag.
  • mammakalmar

Jo jag vet det är trögt att få till det, idag tvingade jag mig själv att göra det eftersom jag vet att jag mår så mycket bättre efteråt.

Vad bra att du fick igång wiiet och körde ett så länge, för jag kör oftast en träning på Ea sports active more workouts, har varit lite dålig på det ett tag hade tappat motivationen.

Men nu är jag tillbaka så nu kommer jag beach 2010.

• mammakalmar

Idag blev det en timme free step med Wii fit och sedan efter det ett pass med More workouts sexveckorsutmaning, så jag lär väl ha träningsvärk i morgon.

• mammakalmar
    Mars2007 skrev 2010-03-10 22:26:13 följande:
    Ngn som vet om man kan ta igen ett missat pass på 30 dagars utmaningen? Jag har vilodag idag men undrar i vilket skick jag är i imorgon.. förkyld och värk i kroppen - känns inte oprimalt att träna då. Samtidigt vill jag ju inte "fuska" i min challenge..
    Ja man kan ta igen förlorade pass på 30 dagars utmaningen.
  • mammakalmar

Jag tror att du menar Ea sports active för den har en underrubrik som heter my personal trainer.

Jag väntar hem your shape, det är också ett träningspel där det är med en kamera som ser direkt vad man gör för fel och så vidare, jag hittade den väldigt billigt har bara betalt 208 kr med frakt nu när det är sportlov innan kosta den 499 kr utan frakt på diskshop.se. Tänkte testa och se om det programet är bra har fått en del bra kritik men jag hade inte hört talas om det förrän jag såg en artikel på aftonbladet om det och tyckte att det måste jag prova.

• mammakalmar

Nu har jag fått hem Your shape och det är riktigt roligt, kameran scannar av hur man ser ut och ger tips på vad man behöver träna, det finns olika utmaningar som en bikiniutmaning och man ser sig själv i tv när man tränar och den säger till när man inte gör som man ska. Det känns verkligen, idag har jag träningsvärk i magmusklerna för igår blev det en del sneda situps och idag skulle man göra lyfta benen högt så jag lär nog ha ont i magmusklerna i morgon med tror jag. Det är mycket kondition, med bensparkar och hopp och gör man inte rätt med armar eller ben så säger den verkligen till. Man kan även använda olika tillbehör som hantlar och stepbräda, man behöver inte använda remoten annat än när man bläddrar i början annars rullar hela workouten på.

• mammakalmar

jag köpte den på discshop.se för 208 kr med frakt förra veckan eftersom det var ett sportlovserbjudande annars kostar det 499 kr + frakt. Tycker det är riktigt roligt.

• mammakalmar

Idag visade vår wii-fit att jag har normalt bmi och det var ett tag sedan, glad att jag gick i väg till viktväktarna för knappt 2 månader sedan, har hållt på med att gå ner dessa kilon i drygt 2 år och det har varit jättesvårt, men tack vare wii och viktväktarna så har det blivit lättare, jag har skaffat mig bättre vanor och nu är det bara 6 kg till som ska bort sedan är jag nöjd, men sen gäller det att hålla vikten också och det är det svåraste.

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?