Förskola - Tullinge, Tullinge Strand
Ni som har små barn och bor i Tullinge, se hit!
Vi ska flytta till Tullinge Strand nästa år och funderar på bra/mindre bra förskolor. Vilka ligger nära Tullinge Strand och vad har de för "rykte"?
Ni som har små barn och bor i Tullinge, se hit!
Vi ska flytta till Tullinge Strand nästa år och funderar på bra/mindre bra förskolor. Vilka ligger nära Tullinge Strand och vad har de för "rykte"?
Puffar
puff, ingen som bor i Tullinge?
Bikupan ligger på stendalsvägen, den är liten, och relativt nära tullinge strand. Annars är det väl sörgården som ligger någelunda nära..... Du får slå på www.botkyrka.se och titta själv på barnomsorgen.
Tack för ditt svar. Jag tittade på Botkyrka, men kunde inte se någon karta vart de låg. Ska titta igen.
I närheten av tullinge strand har du bikupan, sörgården och fröhuset.. Min dotter går på fröhuset och trivs jättebra!
I närheten av tullinge strand har du bikupan, sörgården och fröhuset.. Min dotter går på fröhuset och trivs jättebra!
Som du redan fått veta ligger Sörgården, Bikupan och Fröhuset nära.. Sen håller Bäverhyddan på att byggas. Tills bygget är klart har de tillfälligt singa lokaler utanför Fröhuset.
Jag skulle välja bikupan och fröhuset före Sörgården... Iof har Sörgåden en ganska rolig uteplats, men gamla slitna lokaler. Bikupan är en lite mindre förskola. Ligger lite avsides, men beror ju på vart vid Tullingestrand ni ska bo. Tror den kan vara svårare att få plats på iom storleken.
Vi har vår kille på Fröhuset. vi är nöjda... lite stora barngrupper kanske, men det verkar det ju vara överallt nu för tiden (!)
Om ni ska bo mer mot Eklid till så finns ju "Solliden" som också har bra rykte!
Personligen skulle jag inte välja: Karlavagnen, Grindstugan,,, Solrosen eller Galaxen.
Efter att ha fått plats på Bäverhyddan och nu gått där sedan mars-april så har vi nu ställt oss i kö igen. Det är svårt med nyöppnade förskolor och det har varit mycket som fungerat mindre bra. Vi hoppas nu att få plats på Fröhuset.