• mariahammarberg

vid vilken ålder kan man göra kullerbyttor SJÄLV?

när brukar barn ha den kontrollen över kroppen att de själv kan göra en kullerbytta?

• Svar på tråden vid vilken ålder kan man göra kullerbyttor SJÄLV?
  • Busbellan

Kommer inte ihåg när mina andra barn gjorde det, men minstingen lärde sig det vid ca 1,5 år

Mamma till Nora, August och Ella
  • Tant Green

Någon gång mellan 2 och 4 år är väl vanligast.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Busbellan skrev 2009-12-25 18:04:41 följande:
    Kommer inte ihåg när mina andra barn gjorde det, men minstingen lärde sig det vid ca 1,5 år
    oj vad tidigt. Min 3.5åring kan inte
  • Busbellan
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2009-12-25 21:44:16 följande:
    oj vad tidigt. Min 3.5åring kan inte
    Ja, hon var nog tidigare än storasyster. Kommer inte ihåg hur gammal hon var, men äldre än 1,5 år i alla fall.
    Sonen kan inte trots att han är 6 år, men han ligger ju efter motoriskt så det kanske inte är så konstigt, han gick t.ex inte förren han var 3,5 år
    Mamma till Nora, August och Ella
  • snorkråka

Sonen lärde sig i somras, han fyllde tre i mars, så typ tre år och tre månader? Det är ju inte alltid de blir spikraka, han välter liksom åt sidan ibland, men han är lika glad för det:)

• bumbi

min dotter som är 3 år och 9 månader har nyligen lärt sig att göra kullerbyttor helt själv :)
    Storasyster var ungefär i samma ålder när hon kunde göra det helt själv.

• amalie79

Ja jag vet inte, men jag är trettio år och kan fortfarande inte. : ) Har aldrig kunnat, och ingen har försökt få mig att göra det heller, bara i lågstadiet, men när det inte gick så gav de upp.

• snorkråka
    amalie79 skrev 2009-12-25 21:51:45 följande:
    Ja jag vet inte, men jag är trettio år och kan fortfarande inte. : ) Har aldrig kunnat, och ingen har försökt få mig att göra det heller, bara i lågstadiet, men när det inte gick så gav de upp.
    Du kanske bara är lite sen i utvecklingen?
Svar på tråden vid vilken ålder kan man göra kullerbyttor SJÄLV?