Inlägg från: Mynta |Visa alla inlägg
  • Mynta

Stänga in katt i mörkt badrum?

Hittar ingenting i djurskyddslagen som säger att det skulle vara förbjudet, så att anmäla tror jag inte är någon större idé.

Hur många katter handlar det om, och hur stort är badrummet i kvadratmeter ungefär? Mina tre katter sover i badrummet, dock är det ett stort badrum med fönster.

• Mynta
    Birry skrev 2009-12-26 21:09:32 följande:
    Inte uttryckligen, men djur ska hållas i god djurmiljö och det finns ett antal domar som visat på att utrymmen utan fönster inte går att räkna som god djurmiljö!
    Även om det är under en begränsad tid, till exempel under natten (säg 6-7 timmar)? Men absolut, jag håller med dig om att det inte är något ultimat sätt att hålla katterna på.
  • Mynta
    Fille Fjonkan skrev 2010-01-01 23:17:08 följande:
    Ett barn i en spjälsäng kommer ingenstans vare sig dörren till rummet är öppen eller stängd. En katt däremot begränsas av en stängd dörr. Så om det inte gör någon skillnad för barnet, varför inte stänga in det istället för katten? Det är inte att sätta katten framför barnet.
    Instämmer!! Dessutom så är det väl meningen att barnet ska sova under natten? Katter är i grund och botten nattdjur, och ja, mina katter är ofta vakna stor del av natten.
Svar på tråden Stänga in katt i mörkt badrum?