Inlägg från: katmandu |Visa alla inlägg
  • katmandu

Stänga in katt i mörkt badrum?

Har en fråga, hoppas nån kan svara... Får man enligt lag stänga in en katt i ett mörkt litet badrum utan fönster?

• Svar på tråden Stänga in katt i mörkt badrum?
  • katmandu

Hej allihopa. Ledsen varit offline ett tag. Men jag vet inte riktigt hur mycket tid det handlar om. Men iaf hela nättrer, eftersom katterna inte va vana vid att gå på låda. Dem bajsa i deras säng. Det som stör mej mest va att dem släckte lampan, och försvaret är att dem ser i mörker. Men det jag mest undrar är om det är lagligt att göra sådär? Det är min lillasyster och hennes sambo som har gjort detta. Och katterna bor numera hos hans mamma som har tagit hand om dem istället, försäkrat dem osv. Jag vet att dem har det jätte bra nu. Och min syster är skit arg för att hon vill ha tbx sin katt. Osv.

När dem blev rumsrena så fick dem gå fritt överallt. Men dem hade fortfarande inte råd med kattsand och mat. Så då ska man inte ha djur heller.

• katmandu

Okej. Ja rummet är jätte litet. Får plats en toalett, handfat, och ett badkar golv ytan ja den finns knappt. Det är så man har nånstans att stå mellan mitt i mellan handfatet och toaletten. Så golvytan i mina ögon finns knappt. Dem satt mot varandra på toalettsitsen när jag va dit. Hemskt i mina ögon.

• katmandu

Ja men ibland när det va för jobbigt att se efter dem så satt dem där på dagarna med ibland. Men men tack för alla svar. Nu vet jag, det enda jag ville med detta inlägg va att veta hur lagen lyder. :D
    Personligen tycker jag det är helt FEL att stänga in katter sådär.

Nu lämnar jag denna tråd.

• katmandu

Stänger man in sin katt i ett badrum, vad ska man då ha katten för? Man vill väl ha den nära sig, inte instängd i nåt badrum. Nåja,.

Svar på tråden Stänga in katt i mörkt badrum?