Få andra/tredje barnet
Hur ska man resonera när man får andra eller tredje barnet? Min instinkt är att skydda den nyfödda mot alla inklusive syskon. Andra säger att den nyfödda får lära sig, tåla det. Jag har svårt att få ihop det. Vill göra något där emmellan men det är svårt att räcka till både till den nyfödda och till de två stora (tre år gamla). De stora vill väl men förstår ju inte alltid vad dom gör. Ex vill känna på ett öga, lutar hela sin kroppstyngd på bebisens mage när de ska pussa henne, drar i armar och ben på fel håll när de vill leka med henne osv. Jag tänker att jag ska skydda henne så länge hon inte själv kan det men försöker bjuda in de stora under kontrollerade former. Är det ok? Vad gör man när alla är ledsna och behöver en samtidigt. Med två funkade det men med en till som dessutom är i en annan ålder? Vem tar man först? Igår vi skulle hem med tre sovande barn, vem börjar man väcka (för att sitta själv i bilen medans man hämtar de andra)? Jag har nog inte riktigt landat i detta med att ha tre än. Hjälp mig