bellzan skrev 2009-12-26 18:54:45 följande:
Okej, som jag förstått det så har jag gjort en hel del lite förvirrade.. Ja, jag har alltid berättat för min mentor om hur jag mår. Jag pratade med henne senast idag och frågade vad som höll på att hända men hon sa bara att hon var tvungen att berätta för rektorn att jag inte var i skolan och inte hade läkarintyg. Vilket jag kan förstå, det e trots allt hennes arbete och skyldighet. Men detta här fick jag reda på ifrån min pappa.. varken min mentor eller nån annan har ringt en enda gång till mig personligen! vilket jag stör mig nåt fruktansvärt på. Jag har precis blivit överskriven till min mamma!! va e det frågan om? hur kan min PAPPA ha all information inte ens min mamma har om min adress e på henne?Det e väl inte rätt?
Vem har vårdnaden? Är det din pappa eller mamma?
Så länge du har vårdnadshavare allt går via dom inet dig, när du är myndig dvs 18 så alla ska ta kontakt med dig personligen , korkat lag men så är det.
Om du är inskriven hos din mamma nu dvs på skatteverket då all info måste komma till henne om hon har vårdnaden om dig.
Som det ser ut att du har hamnat i fel spår från början men , nu får vi hoppas att du får lugn och ro och får det du vill ha. Du själv kan kontakta BUP om du mår dåligt så du får lite information och förklarningar varför.
man måset ha stor anledning för att ha ångestatackar om jag har förstått rätt då har din familj redan haft problem innan och du har fått bära deras ansvar på dian axlar MEN du ska veta att det är inte ditt fel för vad vuxna håller på.
Mitt råd är att du själv ringer BUP och få hjälp, du ska inet må dåligt pgv, dian föräldrar. Lycka till