HJÄLP!! anmäld till soc :(
Har själv en pappa som, genom mitt liv, orsakat mig mycket problem på olika sätt... bland annat missbruk. Det drabbade min skolgång en period... tills jag förstod att det i slutändan hänger på mig själv! Jag bröt med pappa och fokuserade på skolan...Det är ju ändå MITT liv och MITT ansvar att det blir så som jag vill ha det.
Så vitt han inte fysiskt låst in dig så tycker jag att du ska sätta dig själv främst. hade min pappa satt mig främst hade allt varit annorlunda... vissa människor borde aldrig ens få privilegiumet att bli föräldrar. Huruvida beteendet ska leva vidare och drabba mitt liv, mina kommande barns liv etc är något JAG kan ta ställning till. JAG äger den rätten. JAG kan styra... jag valde mig själv och mitt kommande barn. Inte en generation till!
Nu vet jag ju inte vad "problemen är med din pappa" men jag hoppas att du kan ta ställning och skapa det liv DU vill ha. Skola är en del av de måsten man har i livet för att komma framåt, oavsett vad du vill jobba med.Gör hellre skolan när du kan än när det blir komvux (som du själva får bekosta...
Lycka till. ...och kom ihåg... allt handlar om val. Du kan inte välja vad andra ska ta för vägar... men du kan välja DINA vägar!