Behöver råd angående igångsättning!
Förstår din rädsla precis. Min första förlossning tog 5 timmar från att jag kom till BB för en rutinkoll. Kände absolut ingenting men var öppen 4-5 cm och enligt CTG började värkarna sätta igång ordentligt efter nån timme på BB, fortfarande ingen smärta dock. 25 min krystvärkar och hann inte få någon bedövning alls.
Med nr 2 så sa barnmorskan efter att ha kollat förloppet på den tidigare förlossning : Du behöver inte stanna hemma så länge, åk direkt.
Javisst tänkte jag, inga problem. 7,05 ringde min man sin arbetskamrat och sa att han skulle ta egen bil för jag började känna nått lite konstigt... varpå jag skriker till honom att sluta prata för jag behövde hjälp att få av min kläderna eftersom huvudet var ute...7,13 är våran underbaraste lilla Lucas född.. hemma i sängen. 40 minuter senare kommer ambulansen..
Så jag har sagt, INGA fler barn utan planerad igångsättning. Jag vill inte sätta mig i den situationen igen. Den här gången hann jag aldrig fatta nått men nästa gång kommer jag att vara rädd och då kanske det inte går så bra som det gjorde..
så jag förstår dig precis.. jag är även barn nr 3 och med mig tog det 20 minuter---