• theartmade

Slempropp och mensvärk= förlossning på G?:D

För några timmar sen gick slemproppen och sen dess har jag haft molande mensvärk. Bebisen är också väldigt lugn, kanske vilar hon upp sig inför förlossningen?:)

Har pratat med min mamma, som är stensäker på att det är på gång, eftersom hennes förlossningar började exakt såhär...
    Jag hoppas verkligen att det är dags snart, då jag gått 8 dagar över tiden nu...:/

Hur har det varit för er andra? Någon om kännt som jag och fött inom de närmasta dygnen?:)

• Svar på tråden Slempropp och mensvärk= förlossning på G?:D
  • Shmone

Bara slempropp betyder inte nödvändigen att det är nåt på G.. men i kombination med övertid samt molvärk så låter det onekligen som att du kan vänta dig bebis inom närmsta dygnen.

• QueenLoo

Åh det låter ju lovande...

Är oxå 8 dagar på övertid... han kan ju gärna få komma nu... inte ett tillstymmelse till tecken... Hade jag haft dina tecken hade jag väntat spänt på vad som komma skall...

Lova Berätta hur det utvecklar sig!

• theartmade

Änsålänge har det inte hänt mycket... "Mensvärken" håller i sig, blir lite starkare efter vart... Men det går lååångsaaamt...:/
    Jaja, vi får väl se, kanske den lille pluppar ut imorgon. Det hade inte varit helt fel, då det är hennes pappas födelsedag;) Hihi! Vilken present!

Läser gärna om hur det gått för andra som varit i min situation. Det ger ju lite hopp och hjälper en i den långa väntan:)

*Puffar*

• tusselutt

Jag läste precis på mina gamla inlägg att min slemmis gick och jag hade typ förvärkar 16/6, dottern är förr 19/6. Passa på att vila, vila, vila. Både för att orka förlossning och tiden där efter. De sover inte så mycket som man kunde önska ;o) Lycka till!

• Maggiepuh

Jag fick riktiga värkar direkt när slemproppen hade gått och 20 timmar senare kom min förstfödde son ut.

Svar på tråden Slempropp och mensvärk= förlossning på G?:D