• Anonym

Domningar i halva kroppen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-26 21:04
    Har sedan snart 2 månader domningar i halva ansiktet. Det domnar också i armen på samma sida. Har varit på vårdcentralen och tagit cpr och borrelia-prov och väntar på svar. Någon som känner igen sej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 19:14
    Har fortfarande domningar i halva sidan av kroppen som kommer och går. Är också fumligare och svagare på den sidan. Samt skakar mycket mer på den handen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 12:23
    Sitter nu och ska försöka få tag i neurolog mottagningen för att kanske få en tid framöver.

Tänker inte så mycket på det nu faktiskt. Har mått väldigt bra faktiskt och känner mest domningarna i kinden. de sitter i konstant. Handen skakar väldigt mycket emellanåt. Samt att jag är känslig för ljud och beröring på samma sida.

Ännu inga svar, men det har ju "bara" gått ca 5mån sen det började, vad kan man begära?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-23 20:29
    Har fortfarande domningar i halva kroppen konstant i olika grad av och till. Det har också tillkommit kognitiva problem. Och är konstant trött känslig, ej nedstämd utan vid gott mod tack och lov.

Har tagits en del blodprov men inget har visat något specifikt. (Lågt na, hb, högt kolestrol, Crp, socker om jag minns rätt)

Ingen klar diagnos efter över 1 1/2år med vad jag upplever som plötsligt uppkomna och tydliga smtom, vad göra?

• Svar på tråden Domningar i halva kroppen
  • Anonym

Jag har också haft domningar ansikte och vänster sida av kroppen.

Läkarna påstår att det är migrän, trots att jag inte har ont i huvudet samtidigt alls.

Kroppen har bara domnat en gång, men anisktet av och till i flera år.

• Anonym

Migran - hoppas jag inte far huvudvark da huh.
    Har haft mycket migran tidigare - ar inte kul.

Annars har jag funderingar om det kan vara
    -stressrelaterat
    -MS
    -stroke
    -borrelia

Nan annan som haft liknande?

• Anonym
    MZD skrev 2009-12-27 09:20:35 följande:
    Japp har haft liknande. Fick svaret efter 2 år att jag hade haft borrelia. Visste inte ens om att jag haft en fästing. Detta försvann av sig själv men det tog många år.
    Blev det något värre än domningar?

Är rädd för ansiktsförlamning!
    Har småbarn och vill inte komma med ansiktsförlamning och hämta och lämna på dagis...
  • Anonym

BORRELIA
    Om det är borrelia borde det visa sej på provsvaren jag väntar på.
    Samtidigt har jag ju inte haft fästing nånsin.
    Har en väninna med borrelia hon mår riktigt dåligt,
    men hon har haft dels flera fästingar, dels sån där stor röd ring.

MS
    Min släkting hade MS och därför funderade jag på det.
    Vet inte alls om man kan få såna här domningar pga MS iofs.

STRESS
    Känns som det blir värre när jag stressar mycket. Går det att mäta eller så på nåt vis? Och får man behandling mot stress, typ stresshantering. Om det är därför.

MIGRÄN
    Hur får man den diagnosen om man inte har ont i huvudet?

Hade ni som har/haft det som snabba domningar genom hela skallen på samma sida som domningarna?

• Anonym

Märkte just att det värker längst upp på det "ben" som sitter på kinden upp mot ögat, känns det igen?

• Anonym

Nu verkar det ha minskat.
    Känner det bara lite i kinden och ibland
    som svaga flaschar genom skallen på vänster sida.
    Antar att det inte är något farligt,
    då hade det ju säkert blivit värre...  :)

• Anonym

min styvmamma fick domningar i ben och arm på julafton. hon har  fått en stroke eller MS.

kolla upp noga ska man gö

• Anonym

Pratade med distriktsköterskan i veckan hon tyckte att jag skulle återkomma om symptomen fanns kvar om några veckor.

Vet inte hur jag ska göra?
    Har fortfarande känningar mest som svaga flaschar i halva skallhalvan,
    lite ryckningar i ögat och lite domningskänsla i kind och arm,
    häromdagen kände jag även av det i vänster ben....

En sak som jag tänkte på när jag tränade häromdagen var,
    att mitt bäcken liksom inte känns jämt.
    När jag låg och gjorde sit-ups och tryckte svanken mot golvet
    så var det liksom ojämt, vänster och höger sida,
    kan det ha något med det att göra?

Har också funderat om det bara har med nån slags cirkulation att göra...
    Att det är dålig blodcirkulation eller så på den sidan...

Tror jag ringer VC och försöker få en tid att prata med läkaren iallafall nästa vecka.
    Tyckte inte direkt om den läkaren jag besökte, han sa liksom ingenting alls,
    så jag ringde och bytte till en kvinnlig läkare efteråt...
    Så har ju inte pratat med någon läkare alls sen de tog borreliaprov/CRP...
    Fick provsvaret av de i växeln på VC...

• Anonym
    Minne skrev 2010-01-03 09:47:40 följande:
    Jag har MS och när jag hade mitt allra första skov så domnade min vänstra sida, det gick över efter ca 2 mån men jag har fortfarande ingen känsel i vänster hand... För 1½ år sedan, efter att ha varit skovfri i ca 10 år så fick jag åter ett skov och det var på exakt samma sätt som det allra första skovet, fick då cortizon så det var borta efter 2 veckor och det blev inget kvar av det skovet.... Jag tänkte MS på en gång när jag läste ditt inlägg....när det dessutom finns i släkten ( kan tillägga att det INTE finns i min släkt..)
    Hur fick du din MS diagnos?

Fick du den redan vid ditt första skov?
Svar på tråden Domningar i halva kroppen