Inlägg från: M Y L F |Visa alla inlägg
  • M Y L F

Vad gör du av disktrasan när du använt den?

Jag sköljer trasan i kallt vatten för att den inte skall lukta. Ibland tvättar jag disktrasan 1 gång i diskmaskinen innan jag slänger den. Jag byter nog trasa ca 1 gång i veckan. Jag såg ett program att man skulle byta varje dag, men som redan har skrivits så har jag inte hört talas om att någon blivit sjuk av en disktrasa. Jag tror att det är starkt överdrivet.

• M Y L F
    yuzz skrev 2009-12-30 12:00:40 följande:
    M Y L F skrev 2009-12-30 11:59:37 följande:
    Diskmaskinen?
    Japp. Blir lika ren där som i tvättmaskinen.
  • M Y L F

Jag brukar alltid tvätta händerna efter att jag använt trasan. En äcklig sak som hände mig var när jag var över hos en kompis och hon skulle bjuda på luft torkad skinka och tomat och så stod hon och torkade av händerna på TRASAN för att sedan ta i maten. Jag kan tillägga att jag åt igenting. Jag skyllde på att jag var proppmätt. Där äter jag aldrig igen.

Det var väldigt snuskigt.

• M Y L F
    GossipGirl skrev 2009-12-30 16:13:03 följande:
    Jag sköljer ur den såklart och hänger den över kranen. Det är inte trevligt att ta en disktrasa full med smulor och annat skit. Byter typ 3-4 gånger per år. Egentligen bör man byta var 6:e vecka, men det blir ju lite dyrt.
    3-4 ggr per år? Jag tyckte att en gång i veckan var lagom då det sägs att man skall byta VARJE dag.

Hur ser dina trasor ut egentligen? För jag antar att du tvättar dom istället för att slänga dom, men dom borde ju bli otroligt slitna?
  • M Y L F
    GossipGirl skrev 2009-12-30 16:21:20 följande:
    Tvätta disktrasor?! Nej det har jag aldrig gjort. Jag kör med såna wettextrasor eller vad de heter.Ja om man har råd att byta varje vecka så kan man ju göra det. Jag har iaf inga pengar till det!M Y L F skrev 2009-12-30 16:18:15 följande:
    Helt ärligt skojar du när du säger att du inte tvättar trasorna när du byter så sällan?
    Trasor är ju inte dyrt. Men har man inte råd att byta så ofta så måste man ju tvätta dom.

Ett bra tips är att koka dina trasor på spisen med lite diskmedel så blir dom bakterie fria och rena.
  • M Y L F
    GossipGirl skrev 2009-12-30 16:27:34 följande:
    Skoja... varför skulle jag sk0ja för, detta är ingen sandlådetråd så du vet.Ja, alla gör det som funkar för dem!M Y L F skrev 2009-12-30 16:25:28 följande:
    Fast det är mycket bakterier i en disktrasa. Jag bara gav ett enkelt billigt tips på hur du får dina diskt trasor bakterie fria utan att behöva köpa nya hela tiden. Att koka en trasa tar max 10 minuter.

Det är väldigt snuskigt att inte tvätta sina trasor och använda dom 4 månader utan att göra något.
  • M Y L F
    GossipGirl skrev 2009-12-30 16:45:40 följande:
    Då får du tycka det...M Y L F skrev 2009-12-30 16:38:17 följande:
    Fast helt ärligt, tycker du själv inte att en trasa som man torkar upp all möjlig skit med blir äcklig efter ett tag? Mina trasor är äckliga efter ett par dagar. Torkar man upp mjölk produkter så luktar ju trasan oavsett hur kallt vatten man sköljer trasan i. Därav tycker jag att det är konstigt att man inte tvättar sina trasor. Koktvätten är ju otroligt enkelt att göra.

Ett tips för dig och andra som tycker att trasor är dyrt. Om man har en rusta butik någonstans i närheten där man bos så säljer dom 10-pac wettex trasor för 30 kr.
Svar på tråden Vad gör du av disktrasan när du använt den?