• Scratchy

Vad gör man med 40 kameler?

Man kan skaffa sig olika problem här i världen. Nu har jag ett som jag aldrig haft förut.

Jag spelade poker no-limit och det blev så att det till slut slängdes in lite allmänt skumma saker i potten när mina motståndare inte hade mer kontanter att satsa. Jag tänker inte tala om allt vi spelade om, för då kommer folk bara att döma mig. Hur som helst så avgick jag som vinnare med en ansenlig summa pengar, en bil och? 40 kameler!

Okej, vad gör man med 40 kameler? Jag fick tipset av den tidigare ägaren att jag skulle köpa fruar för dem, men det känns inte helt rätt. Men bara för skoj skull, är det någon som vet hur många fruar man skulle få?

Hur som helst, är det någon som har tips på vad jag kan göra? Jag skulle ju bara kunna strunta i att hämta kamelerna, men eftersom det är mina kameler och han tar hand om dem så borde han rent tekniskt kunna kräva mig på pengar eftersom han utfodrar mina kameler, och säkert ganska mycket pengar också, för han var riktigt förbannad över sin förlust (kan tillägga att moralen hos deltagarna inte var den högsta (om inte det redan framgått) så han kan säkert försöka kräva tillbaka allting han förlorat). Så det är liksom mitt intresse att få bort kamelerna från honom så snart som möjligt.

Jag funderar på att betala någon arvode för att hämta kamelerna och ta dem till marknaden och sälja. Jag blir nog bara lurad på kamelmarknaden om jag försöker själv. Antar att jag dessutom egentligen bara äger skitkameler.

Kamelerna finns i Egypten om det hjälper er i er bedömning av situationen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-03 17:56
    Okej, dags för en uppdatering.

För det första så fick jag förhandla bort bilen. Det blev lite... mmm... komplicerat att få den över gränsen till Sverige. Skatteregler och sånt.

Jag tänkte till slut bara ignorera egyptiern och strunta i kamelerna, men han ringde faktiskt själv. Han var på mycket bättre humör, och verkade positiv till att lämna över kamelerna. Jag blev dock lite stressad av situationen och sa åt honom att ta sig i häcken. Som tur var så förstod han inte svenska, för i så fall hade saker och ting förmodligen försämrats mellan oss igen.

Men alltså, vad tycker ni? Ska jag åka ner? Tror ni att det kan vara farligt? Jag menar, vad ska man tro om en människa som spelar bort kameler i poker? Han försökte ju dessutom slänga in sin dotter i potten först, men det gick jag faktiskt inte med på. Men om jag nu hade vetat att jag skulle vinna hade det ju helt klart varit bättre, för jag hade ju inte behövt lika stort stall till henne som för 40 kameler.

• Svar på tråden Vad gör man med 40 kameler?
  • lokisse

ja presis!!!

Difficile est saturam non scribere
  • pysselmajjo

ang hur många fruar man får för 40 kameler så blir det nog bara en....min pappa blev erbjuden 40 kameler för mig när vi var i Turkiet för ca 15år sen

• IdaVasterflo

Jag såg ett sånt där överlevarprogram på Discovery Chanel förut. Där hade killen en kamel som han först red på en ansenlig bit i öknen. När det började närma sig kvällen så slaktade han den. Först pressade han vattnet ur avföringen i tarmen och torkade den på sanden, sedan skar han ut köttbitar, använde avföringen som bränsle till en eld som han grillade köttet på och åt till middag. Sedan skar han upp magsäcken och drack vattnet i den. Inälvorna släpade han bort så att inte några vilddjur skulle ge sig på honom utan dessa istället. Skinnet flådde han av och till sist så kröp han in i det tomma kadavret som vart en koja mot sandstormar och drog pälsen över sig som filt...

Bara ett tips om vad man kan göra med en kamel! =P

Skit äckligt program måste jag i alla fall tillägga. Fattar inte att jag lyckades se färdigt på det, men det var ganska intressant. Och kan ju vara bra att veta ifall man går vilse i öknen med bara en kamel till hands.

• lokisse
    IdaVasterflo skrev 2009-12-27 22:30:56 följande:
    Jag såg ett sånt där överlevarprogram på Discovery Chanel förut. Där hade killen en kamel som han först red på en ansenlig bit i öknen. När det började närma sig kvällen så slaktade han den. Först pressade han vattnet ur avföringen i tarmen och torkade den på sanden, sedan skar han ut köttbitar, använde avföringen som bränsle till en eld som han grillade köttet på och åt till middag. Sedan skar han upp magsäcken och drack vattnet i den. Inälvorna släpade han bort så att inte några vilddjur skulle ge sig på honom utan dessa istället. Skinnet flådde han av och till sist så kröp han in i det tomma kadavret som vart en koja mot sandstormar och drog pälsen över sig som filt... Bara ett tips om vad man kan göra med en kamel! =PSkit äckligt program måste jag i alla fall tillägga. Fattar inte att jag lyckades se färdigt på det, men det var ganska intressant. Och kan ju vara bra att veta ifall man går vilse i öknen med bara en kamel till hands.
    du menar att han kan  övernatta i öknen 40 nätter
    Difficile est saturam non scribere
  • IdaVasterflo
    lokisse skrev 2009-12-27 22:37:34 följande:
    du menar att han kan  övernatta i öknen 40 nätter
    Precis. Mat och logi i varmt klimat i över en månad. Hääärligt ;)
  • garib

och dar i oknen kanske han finner en beduinkvinna,tank vilken chans,tacka kamelerna for det

• Jazza
    IdaVasterflo skrev 2009-12-27 22:30:56 följande:
    Jag såg ett sånt där överlevarprogram på Discovery Chanel förut. Där hade killen en kamel som han först red på en ansenlig bit i öknen. När det började närma sig kvällen så slaktade han den. Först pressade han vattnet ur avföringen i tarmen och torkade den på sanden, sedan skar han ut köttbitar, använde avföringen som bränsle till en eld som han grillade köttet på och åt till middag. Sedan skar han upp magsäcken och drack vattnet i den. Inälvorna släpade han bort så att inte några vilddjur skulle ge sig på honom utan dessa istället. Skinnet flådde han av och till sist så kröp han in i det tomma kadavret som vart en koja mot sandstormar och drog pälsen över sig som filt... Bara ett tips om vad man kan göra med en kamel! =PSkit äckligt program måste jag i alla fall tillägga. Fattar inte att jag lyckades se färdigt på det, men det var ganska intressant. Och kan ju vara bra att veta ifall man går vilse i öknen med bara en kamel till hands.
    Det såg jag med... bästa dokumentären jag sett På riktigt
  • IdaVasterflo
    Jazza skrev 2009-12-27 22:44:03 följande:
    Det såg jag med... bästa dokumentären jag sett På riktigt
    Ja helt sjukt. Har sett flera avsnitt med samma kille. Fasen vad han inte är rädd för att testa nya saker alltså!
  • Scratchy
    lokisse skrev 2009-12-27 20:59:34 följande:
    och sedan har man naken kameler....tror ni inte att paris hilton vill ha en liten naken kamel??
    Jag skulle ju kunna säga att det är en speciell sorts kamel som är utrotningshotad och profitera på dem den vägen. Välgörenhet från Paris Hilton med vänner som vill rädda nakenkamelen från utrotning.
Svar på tråden Vad gör man med 40 kameler?