karpaltunnel
Hej! Bara undrar om någon kan svara på lite frågor. För några veckor sen började mina fingrar domna bort under natten. Det var inte så farligt, bara att ändra läge så försvann det. Nämde detta för min bm och hon sa att det var karpaltunnel och att det var ganska vanligt bland gravida, men att det ska försvinna efter förlossningen. Men nu under julhelgen har det blivit värre och nu är min fingrar avdomnade hela tiden och jag har ingen styrka i dom. Det är bara i högerhanden, men jobbigt då jag är högerhänt. Så jag kan knappt hålla något med den handen. Nu till mina frågor. Jag är i v 33 och har minst 7 veckor kvar, ska jag behöva ha det så här hela tiden? För det blir ju inte direkt bättre. Finns det något man kan göra för att det ska kännas bättre? Kommer att ringa min bm imorgon och fråga, men om jag känner henne rätt så kommer hon att säga att det är normalt och att det kommer att gå över =( och jag förstår att det är vanligt, men jag orkar inte ha det så här i 7 veckor till då jag har 2 åring hemma som vill hitta på saker. kan inte ens hålla i en penna utan att det gör ont =( Eller ska man ringa till läkare istället?
Tack!