• Pearl22

Bästa babyvakten?

Vår babyvakt som vi haft drygt ett halvår börjar nu ge upp och vi har ej kvar kvittot så vi får vackert köpa en ny... Eftersom den vi har inte tillverkas längre och uppenbarligen inte är särskilt hållbar, så undrar jag om ni har något speciellt märke/modell att rekommendera??
    Denna Philips har vi nu: www.bergaliden.se/prod_img/normal/3076_SCX463_00.jpg

De krav jag har är att båda enheterna ska gå att använda batterier i, att den varnar om kontakten bryts mellan enheterna och att den är störningsfri. Betalar hellre lite extra för en fungerande bra babyvakt än att köpa en billig.

• Svar på tråden Bästa babyvakten?
  • lillasmilla

Padwico 938, är min bästa vän! =)

• Hertha

Den här har vi haft i 3,5 år. Mycket flitigt använd och lång räckvidd. Den kan vara lite känslig ibland men hellre det.

Tappa den inte betonggolv bara för då pajjar tyvärr vibratorn

• Pearl22

Varnar dessa 2 modeller ifall kontakten bryts mellan enheterna också? Står inget om det på hemsidan vad jag kan se....

• Hertha

Ja det gör min iallafall och det står även

"?Räckviddsalarm indikeras med både ljud och ljus"

• lillasmilla

Japp! Då piper den, om tex batteriet i bebisenheten börjar ta slut så piper den och då blinkar en symbol i displayen. =) Så bra att den är liten och smidig oxå! Lägger den i vagnen varje dag.

• Pearl22

Toppen! Tack för tipsen! Ska kolla på elektronikbutiker och barnaffärerna imorgon...

• Pearl22
    lillasmilla skrev 2009-12-27 21:47:56 följande:
    Japp! Då piper den, om tex batteriet i bebisenheten börjar ta slut så piper den och då blinkar en symbol i displayen. =) Så bra att den är liten och smidig oxå! Lägger den i vagnen varje dag.
    Vad är det för pris på 938:an? Såg någonstans att den bara säljs på babyproffsen!? Har varit runt på olika butiker idag, men inte just babyproffsen och hittade den inte någon annanstans heller.
  • lillasmilla

Hmmm, kanske är det så, det var där vi köpte den. Tror den kostade 1195? Men kan inte svära på det, vet att de har erbjudande på den ibland. Har du babyproffsen i närheten där du bor?

• Pearl22
    lillasmilla skrev 2009-12-28 21:31:00 följande:
    Hmmm, kanske är det så, det var där vi köpte den. Tror den kostade 1195? Men kan inte svära på det, vet att de har erbjudande på den ibland. Har du babyproffsen i närheten där du bor?
    Jo, det har jag. Får gå in dit och kolla..
Svar på tråden Bästa babyvakten?