Inlägg från: Memnok77 |Visa alla inlägg
  • Memnok77

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Y-namn är de som var wt-namn när jag växte upp lite oldschool-wt alltså. Annars håller jag med om vad som skrivits i tråden hittills, felstavade namn framför allt. Cewin är det absolut roligaste.

Dock skall man komma ihåg att ungen/familjen automatiskt inte är wt bara för att den har ett sådant namn. Det är dock en hyfsad indikation.

• Memnok77
    Mad as snow skrev 2010-01-02 16:21:26 följande:
    Oj, men då uttalas hans namn D'Johnny (alltså två D-ljud: De-Djohnny). Varför?
    Jag frågade samma sak tidigare.
  • Memnok77
    Bedhead skrev 2010-01-02 18:56:49 följande:
    Jag har en Dexter. Hur mycket WT är det (ange på en skala 1-10)?
    Beror på hur gammal ungen är (det vill säga om du döpt honom efter tv-serien eller ej) och om du är från england eller usa. Generellt dock en 6:a.
  • Memnok77
    amalie79 skrev 2010-01-03 00:38:19 följande:
    Ja det kan ju vara så, det är bara att de Melwin, Amanda och Saga jag känner har föräldrar med högskoleutbildning och fina jobb :)
    Det är som sagt var inte säkert att föräldrarna är WT bara för att de döper ungen till Melwin, men det blir ju onekligen en större risk.
  • Memnok77
    shaandra skrev 2010-01-03 12:29:31 följande:
    Men som sagt, skiter i vad folk tycker:) tänker inte döpa mina barn till namn som ALLA andra redan heter.......
    Det är rätt! Jag tycker även att man skall skoja till det lite grann med en rolig stavning, då blir det ju faktiskt mer ovanligt. Till exempel skall mitt nästa barn heta xcvcvcxvcx om det är en kille (det uttalas "oskar").
  • Memnok77
    tebax skrev 2010-01-03 13:12:54 följande:
    Alltså vet folk ens vad WT är ? Ett namn har väl för f-n inte med personligheten att göra.
    Nej, men det ökar risken för att man skall vara WT.
  • Memnok77
    tebax skrev 2010-01-03 16:36:02 följande:
    Så alla som heter kevin kommer att hamna White trash träsket. Fyfan det kommer sluta illa för sverige.. Jag tycker det är löjligt att dömma en människa efter namnet.
    Är du överhuvudtaget läskunnig? Jag skrev att det ökade RISKEN. För tredje gången i den här tråden dessutom.
  • Memnok77
    tebax skrev 2010-01-03 16:51:26 följande:
    För att dömnade människor som du finns, hoppas inte ni som påstår detta lär era barn att mobba andra bara. Det kallar jag mer WT än ett namn..
    Va? Dömande? Jag konstaterade att du inte läste mina inlägg och upprepade mig. Varför i hela världen skulle jag lära mina barn att mobba andra? Helt ärligt förstår jag inte vad du menar. Du borde nog överväga att åtminstonde försöka förstå inläggen innan du svarar på dem, annars är det ju meningslöst att diskutera.
  • Memnok77
    finskaflikkan skrev 2010-01-03 16:53:11 följande:
    Min son heter Colin... WT?
    Colin Svensson? Ja.
  • Memnok77
    tebax skrev 2010-01-03 17:10:54 följande:
    Vitt slödder är ju inte ett vackert uttryck direkt. Så det kallar jag dömmande, att säga att risken är stor för att bli kallad WT för att DU tycker det låter konstigt medans föräldrarna säkert älskar namnet.
    Men jag dömer ju ingen, jag säger att det är stor risk att de är WT, därmed inte sagt att de ÄR det. Det är samma sak med -y namnen på 80-talet. Överrepresenterade i landets fängelser och massa sociala problem. Därmed inte sagt att ALLA som har ett namn som slutar på y sitter i fängelse eller har sociala problem.

Förstår du skillnaden?
  • Memnok77
    oOMayaOo skrev 2010-01-06 13:41:17 följande:
    Kan alla vara WT er är det mer ok med engelskklingande namn om barnet är mixat och har en svart pappa?
    Självklart, är pappan från ett engelskspråkigt land är det mer ok att döpa barnet till ett engelskt namn. Sedan kan väl aldrig ungen bli white trash om pappan är svart.
  • Memnok77
    oOMayaOo skrev 2010-01-06 14:40:23 följande:
    Men om mamman är vit kan väl hon vara WT som ger sin unge ett visst namn. Och om pappan är svart så är ungen fortfarande halvvtit, så det borde väl kunna bli 50% WT?
    Nejdå, om morsan är white trash blir väl ungen kanske brown trash eller mulatt trash. Eller valfritt annat skällsord för en person med annan hudfärg än vit.
  • Memnok77
    Cornbread skrev 2010-02-13 11:34:26 följande:
    Så barnsligt, egetnligen är ju alla namn utom Karl & Lars & Eva wt-namn enligt er;) Är min son Jamie också ett wt-barn??
    Ja. Jamie har klara wt-vibbar. Det är ett smeknamn för James och har man inte en klar anknytning till storbrittanien så är det lite smått wt.

Därmed inte sagt att du eller ditt barn är/blir whiskey tangos men oddsen för det blir ju mindre....
  • Memnok77
    Astarte skrev 2010-02-14 11:36:33 följande:
    Trenden med att välja amerikansklingande namn är vanligast inom arbetarklassen, och har alltid varit det. Det är därför de namnen associeras med arbetare. Som sagt tycker jag att det är skillnad mellan arbetare och WT.
    Det finns väl en viss korrelation mellan WT och arbetarklass (därmed inte sagt att alla från arbetarklassen är WT, det är ju en oerhört bred grupp med tanke på att kapitalisterna är 0.3-1% av befolkningen). Det är inte bara bland trasproletariatet som man hittar WT....
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?