4 åring som inte lyssnar ett skit!
Våran äldsta grabb är 4 år. Han lyssnar inte ett skit på vad man säger!! Han har sönder saker för oss, för sig själv och för sina syskon!! Det går knappt en dag utan att han har sönder något känns det som!
Idag var jag med honom på kalas hos en av hans kompisar, inte ens då lyssnade han på mig, jag skämdes rent ut sagt för honom, vilket jag aldrig gjort förut. Men sen lugnade han ner sig lite.
När jag hämtade honom på dagis en dag så kasta han snö i 2 kompisars ansikte trots att jag sa åt honom att inte göra så! Annars är han jätte snäll på dagis men så fort jag kommer så blir han ett litet monster.
Han vägrar lyssna på mig hur hård och bestämd jag än är mot honom. Pappa lyssnar han lite mer på men knappt honom heller.
Jag vet inte vad vi ska göra längre!!
Förstår att han är i världens trots ålder men något måste man kunna göra för att han ska bry sig o fatta lite mer av det man säger??
Orkar inte med honom mer snart, min älskade lilla kille som jag blir såååå trött på!!
Vi kan få för oss att han har adhd ibland, men vi har det i släkten o folk säger att då skulle ju dom oxå märkt av det, likaså dagis.
Han är bara arg o grinig o sur hela tiden och gör dumheter o hyss och struntar totalt i vad man säger. Vägrar sitta stilla o varva ner och ska bara springa omkring på kvällarna.
Vad gör man? Känns som vi skäller heeeeela tiden. När man försökt ta det lugnt och förklara för honom 100 ggr så tröttnar man.