Vad ska ni äta till middag ikväll? Part 7!

Ikväll ska vi äta kycklingfilé som puttrat i oreganosås. Till ska vi ha klyftpotatis.
Sallad från ett café. Skaldjur till mig, lax till sambon. De hade fått över på caféet där sambons syrra jobbar så hon tog hem ett par åt oss. Snällt, så slapp vi fixa mat ikväll!
Vi har inte ätit än... Det blir i alla fall potatis som skivats tunt och lagts i en form och körts i ugnen med buljong och lite smör. Till det blir det fläskfilé, tzatsiki och tomat- och basilikasås. Vi skulle ätit det igår, men då blev vi bortbjudna istället.
Ikväll blir det blomkålssoppa med bacon i, och så hoppas jag att sambon varit förbi bageriet så det blir gott bröd till.
Jag misstänker också att det kan bli en äppelkaka till efterrätt lite senare på kvällen. Och te såklart, man måste dricka te på kvällen !
Vi har ätit chicken tikka och kryddat basmatiris. Till det hade vi en indisk sallad som var STARK, men så himla god!
Här blir det nog fiskgratäng ikväll, skulle jag tro. Få se vad jag slänger i för skoj. Purjo? Broccoli? Dill? Några tips?
Sassan, banan i tacos är en höjdare! Bananens mjukhet och mildhet mot salsans hetta blir oväntat bra, och till det _måste_ man ha lite gräddfil också! Mmmm, sugen jag blev nu då!
Ikväll ska vi äta kycklingfiléer med soltorkade tomater och oliver i god sås med basilika och grädde och grejer. Klyftpotatis till.
Här blir det rödvinsgryta m. nötkött, bacon, rotselleri, morot, lök, purjo, champinjoner och en massa goda kryddor. Jag ska snart gå ner och sätta igång med den, så kan den stå och puttr i ett par timmar innan vi äter. Mmmm...
tortillalasagne
Bakad potatis med keso och kräftstjärtar.