Cavalier/chihuahua
Skriver bara här för o kolla om det finns NÅGON som har en blandning mellan cavalier king charles spaniel och chihuahua...
Jag köpte en cavalier för 2,5 år sedan (utan papper) men jag misstänker nu att hon inte är renrasig, eftersom hon är så ofantligt LITEN, och har inte en cavaliers päls.
Hon är ca 5 kilo tung, har typiska cavalierfärger och hängöron som e ganska långa. Men när jag ser andra cavalierer så är hon såååå olik dom.
Det spelar mig absolut ingen roll om hon nu är blandis, för hon är väldens mest underbara hund.
Anlednnigen till att jag misstänker en blandning med just chihuahua är att uppfödaren jag köpte av hade en LIIITEN chihuahuahane med sig i bilen då vi möttes upp och vi köpte vår hund.
Dom var påväg till sitt sommarboende och hade då alla hundar i bilen. så jag har sett min hunds mamma. Och hon var en typisk cavalier o vägde säkert runt en 8-10 kilo.
Så jag hoppas att nå´n annan har en blandning av dessa, som ni kan sätta in bild på, för det vore kul o se.
Jag ska ringa uppfödaren och fråga åxå, men har inte hunnit.
Inte säkert hon erkänner isåfall om det skett ett misstag
Jag har gått o väntat på att min hund ska bli mer pälsad, men det känns osm att hon borde bli det ganska snart... eller har jag fel?
Jag tycker hon är fin och perfekt som hon är, men hon behöver allt ett litet täcke i kylan då hon är väldigt frusen
Hoppas nå´n kan hjälpa mig att lösa mysteriet om min lilla KORTHÅRADE minicavalier