• mysmika

Ni som varit på All Inclusive.....

Vi planerar att ta skattepengarna till en välbehövlig All Inclusive resa med familjen till hösten. Vill och har redan nu börjat kolla på olika, men det är ju så himla svårt att välja...
    Bomba mig, ni som varit nöjda med hotell, bad mat osv...
    Vi kommer att ha en 6-åring, och en 1,5 åring i bagaget
    Jag är vegetarian, så om ni har nåt speciellt om maten att berätta så är det välkommet!!!

Tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-28 10:47
    Vi hade tänkt åka i början av september, vår budget är runt 20000:-
    Kanske inga jätteäventyr att göra, men nån båttur, kanske nåt kul för 6 åringen att göra...

• Svar på tråden Ni som varit på All Inclusive.....
  • Lollo74

Egypten, har rest med en elva månders till El gouna. Det var toppen med maten, och hotellet. Mycke olika mat att välja mellan. nackdelen var att det inte var så nära till havet.
    Äter du ägg?
    För jag åt omelett till frukost varje morgon med grönsaker och det var toppen.
    Jag har rest med fritidsresor.
    Min syster var nyss i Hurugada och hon tyckte det var det bästa, hon har en på 6 år och en på 3. Hon var så nöjd så de åker dit igen i april.

• Saaaraa

Vi var på ett toppenhotell i Turkiet, och ett annat toppenhotell i Tunisien på All Inclusive.

Vart vill ni åka? När ska ni åka? Vad har ni tänkt att göra, mer än att slappa vid poolen?

Hur är budgeten? Vad får kalaset kosta?

• pajas01

vi brukar åka till Mallorca Alcudia hotellet heter los principes med solresor har varit kanon..

vi har haft en lägenhet bottenvåning varje gång 1 min från hotellet med pooler och havet precis brevid nära till centrum.

stor buffe med massa mat. visst jag tycker inte att det är så jätte kul att äta på samma ställe varje dag men absolut bra. vi har iofs alltid valt halv pension men går väl oftast att ta allt också..

• NoMercy

Egypten, Makadi Bay, Saraya Suites med Fritidsresor!

• Milkina cerka

Vi var i Tunisien, Hammamet o. bodde då på Hotel Aziza som jag varmt rekommenderar.

• Gladskit

Jag kan varmt rekommendera att resa till Sharm el Sheik med Solresor, hotellet vi bodde på hette Royal Albatros.
    Stort hotell med många pooler och fin strand. Från stranden går en pir rakt ut i havet och därifrån kan man sen snorkla och titta på fiskar. MYCKET populärt enligt vår son!

Vi har även varit i Hurghada men där var man tvungen att ta en båt ut till en ö eller stanna vid något rev för att kolla på fiskar. I Sharm var det liksom bara att hoppa i

Maten är varierad men så värst mycket vegetarisk mat kan jag inte säga att jag sett. En del fiskrätter dock om du äter fisk? Och omeletter.

• mysmika

Egypten verkar ju många gilla!
    Mallis var ju ganska mkt dyrare, annars har jag varit i Alcudia innan, och gillar stranden där.
    Men ni som gillar Egypten....har är stränderna?

Svar på tråden Ni som varit på All Inclusive.....