• Anonym (julros)

kan detta vara gravsymptom eller är detta PMS??

Hej!

Ska ha min mens om ca 2-3 dgr och har börjat må lite konstigt. Började i går ordentligt, mensvärk som kommer o går, och , mådde illa hela dagen, ställde fram hinken vis sängen o förberedde mig på kräksjuka i natt, vaknade vid 3 skulle ge min son välling o mår jätteilla,,, lägger mig och somnar igen, nu på morgonen mår jag fortf sådär skumt illa, mår illa men inte så jag vill kräkas eller så.. har nu dessutom i några dar haft nästan som sån där feberfrossa? fast jag inte alls haft feber(ligger på 37,5) e kall om händer o fötter o varm på kinderna. fryser mkt alltså o går med tjocka tröjor o ligger med dubbla filtar i soffan om kvällarna. Har dessutrom vart mer sur o känslig sista dagarna och TRÖTT. sticker o ömmar lite i brösten oxå. Är det mens på G eller kn det vara gravsymptom???

• Svar på tråden kan detta vara gravsymptom eller är detta PMS??
  • The Black Lady

Låter mer som en influensa än gravsymptom.....

• Mrs Winter
    The Black Lady skrev 2009-12-28 08:22:04 följande:
    Låter mer som en influensa än gravsymptom.....
    Du skrev samma ord jag hade på tungan när jag läste TS.

• Anonym (julros)

nä det är ingen influensa, har ingen feber o kräks inte, har hört man kan frysa i början av en graviditet och ha mensvärk som kommer o går samt skumt illamående. Mår mer illa när jag äter sött o såna saker. inte heller likt mig att tjura o grina för allt som jag gjort sista dagarna. jaja är väl influensa på g då..

• september0809

för att slippa undra så är det väl bättre att du tar ett gravtest så får du ju reda på om du är gravid eller om du bara är dålig!!!!

• Anonym (julros)

ja om mensen inte kommit om 2-3 dar så gör jag ett gravtest, ville mest höra om ngn haft såhär vid grav??

• Anonym

Jag tycker mest det låter som om du är/håller på att bli sjuk, men OM det är gravsymptom så skulle du definitivt få plus nu om du testade. För så kraftiga symptom redan innebär hög hcg-halt och då får du definitivt utslag på ett gravtest. Då slipper du gå omkring och fundera mera!

• Anonym (julros)

ja jag går o småfryser hela tiden inne trots varm lägenhet o varma kläder. Brukar svettas i vanliga fall o enbart frysa när jag har feber. mår ju inte jätteilla men såfort jag ätit ngt så kommer det efter en stund, ligger lite i bakgrunden hela tiden. e ju bara andra dan jag mår illa nu o har ju bim vilken dag som helst, forts det såhär så ska jag ta ett test så fort jag kommer åt ett apotek=)

Svar på tråden kan detta vara gravsymptom eller är detta PMS??