• Villblimamma91

Bim+7 trots akut-pillet. Behöver råd.!

Hej alla här på Fl. Jag har lånat min kompis användare här, då jag aldrig sitter på sådana här sidor annars. Jag har ett litet problem, och skulle gärna villja ha kloka råd, kanske är det så att någon av er har varit i samma situation?.

Jag och min pojkvän sexade två dagar under ÄL veckan, 7:e samt 9:e dec.. Tog dagen efter piller den nionde, och tänkte inte mer på det. Fick dock ingen blödning så tänkte att det var väl ingen fara då, idag är min mens en vecka sen. Hade molande värk under "mens veckan " men dock hade jag ingen mens.. Jag har läst på norlevo, som ja tog att mensen kan vara sen upp till fem dagar, Visst kan detta vara olika från person till person. Men har tagit dagen efter en gång till för fyra år sedan, och min mens var dock inte sen. Jag tänkte ringa och få lite råd på bm. Men finns det någon som har något råd?. Snälla?

• Svar på tråden Bim+7 trots akut-pillet. Behöver råd.!
  • The Black Lady

Tycker du ska ta ett g-test... en del blir gravida trots dagen efter piller....

• Villblimamma91

The Black Lady skrev 2009-12-28 10:41:52 följande:

Tycker du ska ta ett g-test... en del blir gravida trots dagen efter piller....
    Jo jag och min pojkvän har pratat om detta igår, men det är ju inte direkt vanligt att man blir det. 8 av 200 kvinnor läste jag.
  • The Black Lady
    Villblimamma91 skrev 2009-12-28 10:42:35 följande:
    The Black Lady skrev 2009-12-28 10:41:52 följande:
    Jo jag och min pojkvän har pratat om detta igår, men det är ju inte direkt vanligt att man blir det. 8 av 200 kvinnor läste jag.
    Två av mina kompisar blev det....

Så åter igen: ta ett test så slipper du vara orolig.
  • Villblimamma91

The Black Lady skrev 2009-12-28 10:43:13 följande:

Två av mina kompisar blev det.... Så åter igen: ta ett test så slipper du vara orolig.
    Oj okej, då är det alltså mer vanligare än vad man tror. Hade de tagit pillret sent som ja gjorde. Tog på onsdagen..
  • The Black Lady
    Villblimamma91 skrev 2009-12-28 10:44:07 följande:
    The Black Lady skrev 2009-12-28 10:43:13 följande:
    Oj okej, då är det alltså mer vanligare än vad man tror. Hade de tagit pillret sent som ja gjorde. Tog på onsdagen..
    Ja, de tog sent....
  • Villblimamma91

The Black Lady skrev 2009-12-28 10:45:22 följande:

Ja, de tog sent....
    Okej, jo det gjorde ju jag också. Jaja vi får se vad som sägs. Kommer uppdatera här sedan. Taack för svaren
  • Siphra

Om du tänker på att 8 av 200 kvinnor blev gravida. Så hade säkert många av de 200 inte samlag nära Äl utan tog piller ändå. Du tog piller först två dar efter första samlaget, då du kunde blivit gravid, då är effektiviteten enormt mycket sämre. Sannolikt hade du också ÄL.
    Akut-p-piller är något bättre än ingenting, men då ska man ta dem direkt och helst EllaOne. Och det kräver att man redan har köpt dem och har dem hemma. I fall att.
    Du behöver inget råd från bm nu, ta ett test direkt. Sen kan du ringa bm.
    Oavsett testresultat. För om inte annat behöver du diskutera en bra p-metod.
    Fattar att det är jobbigt.

• Villblimamma91

jag plussade.!!!! :)

• fancyface flisan

grattis.. hur känns de?

• Villblimamma91

helt underbart. Går inte att besrkiva.. :)

• The Black Lady
    Villblimamma91 skrev 2009-12-28 14:05:32 följande:
    helt underbart. Går inte att besrkiva.. :)
    Du vill alltså bli gravid??

Varför tog du dagen efter piller då?
Svar på tråden Bim+7 trots akut-pillet. Behöver råd.!