• AmmiK82

Två missfall, två månader på raken

Dom BM och det man läst här på FL så är två missfall vanligt. Själv fick jag tre missfall (med längre mellanrum) och nu fjärde graviditeten har gått jättebra och ska föda om ca 45 dagar.
    Min syster och en nära vän till oss fick också två missfall och tredje gången så lyckades dom. Har två bekanta till som haft två missfall innan dom lyckats. Så det finns hopp!

• AmmiK82

"Min BM som jag pratat med, ska det vara och läkare man träffat dom gångerna jag fått missfall" skulle det stå.

• AmmiK82

Dom säger att det är foster som inte är livsdugliga i dom flesta fallen. Dom skulle inte klara sig så kroppen tar hand om det själv.

Helena och Axel skrev 2009-12-28 22:06:16 följande:

Tack för svar. Finns det några specifika skäl till att man får missfall? Och då tänker jag inte på sånt som stress och så, utan mer medicinska orsaker.
  • AmmiK82

Jag sa vad det har sagts till mig, behöver inte ta ton direkt för att någon säger annat än dig?

Det är ofta så men inte alla fallen nej, så helt skitsnack är det inte heller. Finns många orsaker men läkarna och BM har sagt att det ofta beror på att det är fel på foster.

BettanB skrev 2009-12-29 12:36:05 följande:
    Skitsnack, det där är föråldrat. Visst KAN det vara så, men långt ifrån alltid.I många fall kan det vara kroppen som stöter bort den främmande organismen; en autoimmun reaktion mao. För mer info läs bla Beers bok ( www.repro-med.net/repro-med-site2/ ). I Sverige kommer alltmer forskning i ämnet; googla på Matthiesen och Lennart Blomqvist tex.
Svar på tråden Två missfall, två månader på raken