• BimBim o Knorrans Mamma

Någon som har en Hummer H2 ? Är det en bra familjebil??

Min karl vill så gärna ha en H2. Visst de är coola
    O inte fasligt dyra i inköp heller. Däremot dyra i bränsle, försäkring, skatt mm.
    Vi har en xc70 nu och min man har ju sin firmabil som han har.
    Men vifunderade på o byta xc70:n mot en xc90 istället. Tycker inte de är snyggare men vill ha en bra familjebil som är lite högre och rymmer en hel del.

Så funderar på om vi ska gå på hans linje o köpa en H2 istället. Eller ev behålla xc70:n o ha H2:n på vintern kanske?

Så.... Har ni en H2?? För & nackdelar?

• Svar på tråden Någon som har en Hummer H2 ? Är det en bra familjebil??
  • puss

en h2 är väääldigt stor och får inte plats på vanilga parkeringsrutor.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss

det är fö en underbar familjebil. stor och rumlig, och man vinner garanterat en krock.

• lillasjöbrallan

"vinner" en krck var det vidrigaste jag hört. Barnen i den andra bilen bryr du dig såklart inte om?

• puss
    lillasjöbrallan skrev 2009-12-28 13:43:39 följande:
    "vinner" en krck var det vidrigaste jag hört. Barnen i den andra bilen bryr du dig såklart inte om?
    vad får dig att tro det? finns inget jag kan göra för dem dock, det får deras föräldrar fixa.
    jag vill ha en krocksäker bil punkt slut.
    vad ska jag göra, köpa en dassig bil för att det inte ska bli synd om dom andra?
  • puss

*springer genast och köper en golf*

• puss

kommentar på det, hörru?

• Bling1975

Om man hatar miljön och tycker det är ok att förpesta den lite extra för sina barn är det säkert en utmärkt familjebil.

• Sessan87
    lillasjöbrallan skrev 2009-12-28 13:43:39 följande:
    Det här var nog en av de löjligaste kommentarerna jag har sett på familjeliv.
  • Soya

Har man möjlighet att parkera "luftigt" så att det är lätt att ta i/ur ungar ur bilstolar mm så kan det ju funka. Annars tycker jag generellt att det är svårt att få ungar i/ur bilen när man står parkerad i en p-ruta någonstans med bilar på båda sidor. Och det problemet blir ju inte mindre om man kör en monsterbil...

Att bilen är stor på utsidan är inte heller en garanti för att den är rymllig på insidan vad gäller bagageutrymmen och liknande. Vår Skoda Octavia Combi har t.ex större bagageutrymme än svärfars större SAAB.

Jämför noga :) Bilen ska troligtvis användas mycket och blir man irriterad varje gång man letar parkering, ska stuva in vagn/väskor/resesängar, måste lyfta högt för att få in saker i bilen osv så är det (i mitt tycke) absolut inte värt det.

• JWM
    puss skrev 2009-12-28 13:51:20 följande:
    *springer genast och köper en golf*
    ha ha ha
    har en golf (den vanliga lilla)
    och där får vi plats med 2 barn framåtvända i bak samt vissa helger 1 barn bakåtvänt i mitten samt vanlig sittvagn och matkassar

så vräk på ni vår är dessutom miljöbil...

brum brum
Svar på tråden Någon som har en Hummer H2 ? Är det en bra familjebil??