Han har blivit kallad till förhör men det står inte om det är misstänkt eller målsägande???
Min man fick ett brev från polisen, det står att han är kallad till förför. Sen står det bara "angående en misshandel på *plats* den xx/xx 2009"
Jag kan inte fatta om han ska dit på förhöret som målsägande eller som misstänkt? Det står inte, det borde väl stå?
Han är inte hemma nu och kan inte förklara sig liksom, men jag vet att vid det här datumet så fick han en smäll av en person, och det pratades om polisanmälan men han gjorde ingen (tror jag inte?????). Därför är jag orolig för att det är HAN som blivit anmäld av den andra personen, att han har slagit honom också (eller att han bara blir falskt anmäld). Han sa tidigare att han inte slagit någon utan bara blivit slagen själv. Men man kan ju aldrig veta. Man kan ju heller aldrig veta om den andra personen vill jävlas.
Jag kan ju inte ringa polisen och fråga vad det handlar om, eftersom det inte är om mig. De har ju tystnadsplikt.
Men är det nån som vet, om man är misstänkt när man blir kallad till förhör så står det väl det i brevet??? Det är ju allvarliga grejer och borde stå isf??