• bellsii

7 månader, längd och vikt?

Amadé83 skrev 2010-01-03 01:29:48 följande:
    Min dotter är blir 8 månader om ca en vecka och väger endast ca 6500 g. Försöker mata henne men hon vägrar och vill bara bli ammad. Tar bara emot några skedar gröt om dagen. Annars är hon mycket pigg och frisk, rör på sig hela tiden och sover knappt om dagarna, mest på nätterna. Har varit väldigt orolig men i BVC säger de att det inte är något att oroa sig över och att det är vanligt och att hon är mycket pigg? Blir lite förvirrad när jag ser hur era barn vägde vid 7 månaders ålder. Jag skulle behöva lite tips om hur jag skulle kunna få henne bli mer intresserad av mat.
    har du provat välling?
  • bellsii
    Trynträ skrev 2010-04-28 13:48:02 följande:
    Eller ersättning?
    hon ammar juh.
  • bellsii
    Trynträ skrev 2010-04-28 17:38:36 följande:
    Fast det är ju inget hinder. Jag både ammade och gav ersättning. Man kan ju t.ex amma varannat mål om man vill. Eller amma först och sen ge ersättning beroende på hur mycket mjölk man har. Kan ju vara skönt att komma hemifrån nån gång genom att lära bäbisen ta nåt annat än bröstmjölk. Annars blir man ju så låst. Kan ju va så att hon inte får tillräckligt med mjölk tänkte jag eftersom hon är så liten.
    jo men hon var ju endå 7 månader då kan man ju börja ge välling o d brukar dom lägga på sej av..

Ts har du testad att ge lite vanlig mat?
Svar på tråden 7 månader, längd och vikt?