Sen avnavling på prematurer?
abuelita skrev 2010-02-02 15:16:10 följande:
Låter verkligen jättebra med känguruvården där i Malmö, liksom NIDCAP Men jag undrar om de verkligen har börjat med det i Lund? Såg nämligen dokumentären Den sköra tråden på tv för någon månad sen och de verkade då inte ha någon känguruvård där. svtplay.se/v/1842012/den_skora_tradenHur är det nu för tiden med tvillingar i kuvös, förekommer det att de får ligga i samma kuvös? När jag jobbade på neo på St Görans BK i Stockholm på 80-talet la jag en gång ett tvillingpar i samma kuvös, för jag tyckte de verkade känna sig ensamma och sakna varandra, och sen blev det mer eller mindre praxis på den avdelningen, åtminstone med de tvillingar som inte hade för mycket slangar och apparater. Men jag vet inte hur det blev sen när jag slutade.Hoppas allt går bra med dina bebbarJag var på neo i Lund när min dotter föddes nu i december och de uppmuntrar en till at ha barnet hud mot hud så mycket som möjligt men tjatar inte om det. Däremot så antecknade de hur lång tid vi satt med vår dotter hud mot hud.