• solgumman

PÄRLDJUR

Hej. Jag vill tipsa om pärldjur. Det är super kul och dom blir så vackra.
    Panduro har 2 bra böcker hur man gör. Och googla på pärldjur så kommer det upp massa fina bilder och inspirationer :D

• Svar på tråden PÄRLDJUR
  • LyNxQ

Har bara sett på bild men de är ju jättesöta!

Vi har dock några tomtar som en tant har gjort. Några är platta och några är 3D med flirtkulor inuti tror jag

Kanske något för mej som gillar pärlor, djur och pilliga grejer?

• solgumman
    LyNxQ skrev 2009-12-29 16:14:42 följande:
    Har bara sett på bild men de är ju jättesöta! Vi har dock några tomtar som en tant har gjort. Några är platta och några är 3D med flirtkulor inuti tror jag Kanske något för mej som gillar pärlor, djur och pilliga grejer?
    Ja :) det är klart du ska prova. Jag lärde mej av en kompis för en månad sen, då gjorde jag bara sköldpaddor hela tiden för det va det enda jag kunde..men nu har jag köpt en bok från panduro med både platta och tre dimitionella djur. Den är jättebra, fast på danska men ändå lätt att förstå.
    Jag är fast. Det finns så mycket fina pärlor och massa djur att göra.
    Hela släkten fick sköldpaddor, krokodiler och ormar i julklapp, hehe..
  • mamma till 3 små

jag håller på å gör sånna pärldjur å dom flesta av djuren som finns i panduros böker finns även på internett att ladda hem
     jag tycker det är jätte roligt att hålla på vore kul om det fanns flera man knde byta mönster och tekninker med

• Sofiero

Det verkar kul och de är ju så söta, men jag förstår inte ett dugg! {#lang_emotions_frown}
    Fattar inte hur man läser mönstren, är ju mest en massa streck fram och tillbaka. Finns här någon som är riktigt pedagogisk som skulle kunna förklara hur det går till? {#lang_emotions_smile}

• mamma till 3 små

tog ett tag innan jag förstod mönstren också. men det är två rader med pärlor mellan verje streck. det ena raden av dom är ovnsidan på det man gör och den andra är undersidan så man gör ju varannan över och varannan under.. förstår du?

• Sofiero

Så långt är jag med...
    Men sen då?? Och hur börjar man??
    Har du något enkelt mönster och kan förklara liksom steg för steg?
    Tack för svar och hjälp hur som helst!

• Trolltoka

Har provat litegranna, gjort nån orm, ödla och ett gäng spindlar =) Även påbörjat en groda, men tog slut på rätt färg sen har det som inte blivit nå mer =/ Men vart bra sugen nu på att sätta mig å pärla igen! Är himla kul å göra djur!

trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 22/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • mamma till 3 små

jag bhar lite bilder på några djur och nått hallsband som jag gjort i mitt galeri.. ifall nån vill titta 

Svar på tråden PÄRLDJUR