PÄRLDJUR
Hej. Jag vill tipsa om pärldjur. Det är super kul och dom blir så vackra.
Panduro har 2 bra böcker hur man gör. Och googla på pärldjur så kommer det upp massa fina bilder och inspirationer :D
Hej. Jag vill tipsa om pärldjur. Det är super kul och dom blir så vackra.
Panduro har 2 bra böcker hur man gör. Och googla på pärldjur så kommer det upp massa fina bilder och inspirationer :D
Har bara sett på bild men de är ju jättesöta!
Vi har dock några tomtar som en tant har gjort. Några är platta och några är 3D med flirtkulor inuti tror jag
Kanske något för mej som gillar pärlor, djur och pilliga grejer?
jag håller på å gör sånna pärldjur å dom flesta av djuren som finns i panduros böker finns även på internett att ladda hem
jag tycker det är jätte roligt att hålla på vore kul om det fanns flera man knde byta mönster och tekninker med
När det gäller tekniker, så kan du titta på dessa. Tyvärr inte så många än, men det kan kanske bli fler. http://parlkonst.se/smycken/figurer.aspx
Det verkar kul och de är ju så söta, men jag förstår inte ett dugg!
Fattar inte hur man läser mönstren, är ju mest en massa streck fram och tillbaka. Finns här någon som är riktigt pedagogisk som skulle kunna förklara hur det går till?
tog ett tag innan jag förstod mönstren också. men det är två rader med pärlor mellan verje streck. det ena raden av dom är ovnsidan på det man gör och den andra är undersidan så man gör ju varannan över och varannan under.. förstår du?
Så långt är jag med...
Men sen då?? Och hur börjar man??
Har du något enkelt mönster och kan förklara liksom steg för steg?
Tack för svar och hjälp hur som helst!
Har provat litegranna, gjort nån orm, ödla och ett gäng spindlar =) Även påbörjat en groda, men tog slut på rätt färg sen har det som inte blivit nå mer =/ Men vart bra sugen nu på att sätta mig å pärla igen! Är himla kul å göra djur!
Vad brukar ni använda för tråd när ni gör djur? Har provat med flätad nylonlina fast tyckte djuren vart så sladdriga.
jag bhar lite bilder på några djur och nått hallsband som jag gjort i mitt galeri.. ifall nån vill titta