• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008, del 10

Nu är vi inne på tråd nummer TIO och fortfarande har vi massor att prata om. En del av oss är fortfarande hemma med sina 2008-sötnosar, en del har gått tillbaka till jobb, en del har redan hunnit få en bebis till och en del har ny bebis i magen, på jäsning.

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m47586025.html

• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 10
  • BebisVagga

bra du gjorde en ny tråd

• Vilda Tiger

Jag hade helt missat att den gamla var slut. Sånt händer. Nu ska jag bada, för jag är ensam hemma en halvtimma till. Har läääängtat!

• jeng

Heeeej

Riktigt dåligt av dig Tina, att missa att göra ny tråd!!
    Puss på dig!

• Vilda Tiger

Jucea
    Pussar gillar jag. Jag som brukar ha koll men inte denna gång. Kan iofs skylla på graviditetshormoner. Nu ska bara resten hitta hit med. *hoppas* Jag skickade ut till alla (tror jag) på facebook.

• KaOl

pust.. lugnet lägrar sig igen Även om jag inte skriver alltid så är man ju beroende ju

• KaOl

måste bara kolla vad ni tycker..
    En nyårsfest där vi delat upp de olika maträtterna; en tar förrätt osv; vad tycker ni är mest rätt - att de barn som vill får samma förrätt som de vuxna (pilgrimsmusslor) och övriga får kycklingvingar eller ska ALLA barnen få kycklingvingar medan de vuxna äter pilgrimsmusslor... vi har ju rätt stora barn; de äldsta är 12 år

• lille08

Jucea: Läste om ditt depp över vikten... och jag känner ungefär likadant. Trivs inte alls med min kropp just nu. Två täta graviditeter har definitivt satt sina spår. Dessutom kan jag säga att dagarna här på neo inte bjuder på så värst mycket motion direkt. Blir mycket stillasittande och alldeles för mkt fika och godis. Så risken är väl att man väger mer när man kommer hem igen än innan då man åkte in till förlossningen!

Men vi får tänka på våra underbara små grabbar och att detta bara är en period i livet. Senare kan vi ta tag i allt det där med mat, motion och sånt igen och förhoppningsvis rasa några kilon.

• Vilda Tiger

KaOl
    Hm... är det många barn? Kan man kanske göra en förfrågan vad barnen i fråga helst vill ha? Det är ju lätt att göra extra kycklingvingar men itne helt ekonomiskt försvarsbart att göra massa extra pilgrimsmusslor "ifall de vill ha" tänkte jag...

Lille
    Kloka ord! Det är bara en period i ert liv och vi vet ju alla att det kan komma att ändras snabbt. Kramar till dig!

Ang vikt så gick Marcus ner fem kg på fyra dagar nu då han var magsjuk. Jag kanske inte skulle ha hållit mig ifrån honom så frekvent.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 10