• Ella1979

Vi som ska börja äta pergo lr liknande i januari ..

Hej.
    Nu ska det knuffas fram lite ägg med hjälp av Pergo.
    Jag ska börja äta min första kur nu i januari när min mens kommer.
    Någon mer som är på g, eller kanske hunnit med en kur??
    Ska vi följas åt mot vårt +, dela lite tankar och funderingar.

• Svar på tråden Vi som ska börja äta pergo lr liknande i januari ..
  • bollanmollan

hej har ätit en trippelkur denna månad, vet inte om den funkade då gyn är på semester så det blir nog en till i januari. har en son som jag fick hjälp av pergo med.

• Hjärtat mitt

Hej hej!

Jag har ätit en kur, haft ägglossning och gått och väntat... Har gjort två tester, det senaste idag, men inget +... :(

Hade hoppats, även om det inte alltid funkar första gången (såklart är det såna man läst om, som det funkar på första försöket för).

Ska tillbaka till läkaren i början/mitten av januari och då blir det dags för dubbelkur.

Håller tummarna för er, hänger gärna med här! :)

• Ella1979
    bollanmollan skrev 2009-12-29 21:07:48 följande:
    hej har ätit en trippelkur denna månad, vet inte om den funkade då gyn är på semester så det blir nog en till i januari. har en son som jag fick hjälp av pergo med.
    Hej:). Ja det är ju lite så nu i juletid, jag skulle börjat nu i dec, men det hade krockat med jul helgen, och här äe det bestämt med inseminering, så då ska ju gärna läkaren vara på plats med.. Hur funkar trippelkur?? jag är lite ny på detta:)..
  • bollanmollan

det är som med en eller tvåpergo. jag tog 3 st i 5 dagar. mådde inte sämre än med lägre dos. jag blev gravid på min första dubbel förra gången.

• Ella1979
    Hjärtat mitt skrev 2009-12-29 21:22:30 följande:
    Hej hej!Jag har ätit en kur, haft ägglossning och gått och väntat... Har gjort två tester, det senaste idag, men inget +... :( Hade hoppats, även om det inte alltid funkar första gången (såklart är det såna man läst om, som det funkar på första försöket för). Ska tillbaka till läkaren i början/mitten av januari och då blir det dags för dubbelkur. Håller tummarna för er, hänger gärna med här! :)
    Hej:). Ja man hoppas ju på att det tar på första, men jag känner ändå att det är så gött att man fått hjälp, Jag fick reda på att ja hade pco nu i okt, så det har gått fort ändå, men det är ju lätt att månaderna bara rullar på.. Men nu är vi på g.. Vi går mot ett plus..så det så:).
  • Liv73

Jag påbörjar kur i mitten av januari, det blir min andra kur. Härligt att följas åt!

• skånebo

Hej på er! Är just nu mitt i första kuren med Pergo, har 2 tabletter kvar, idag o imorrn. Så nu e det bara att hoppas att dom hjälper. Har inte haft mens sedan i juni, innan jag fick provera. Trodde jag var gravid, men istället visade det sig att jag hade PCOs, blev jätteorolig och tänkte att nu e det kört med barn. Men har läst många solskenshistorier, så än finns det ju hopp:) Följer gärna med hur det går för er alla!! 2010 kan ju vara VÅRT lycko år:)

• Hjärtat mitt
    Ella1979 skrev 2009-12-29 21:30:57 följande:
    Hej:). Ja man hoppas ju på att det tar på första, men jag känner ändå att det är så gött att man fått hjälp, Jag fick reda på att ja hade pco nu i okt, så det har gått fort ändå, men det är ju lätt att månaderna bara rullar på.. Men nu är vi på g.. Vi går mot ett plus..så det så:).
    Yes, klart vi går mot ett plus! Skönt att du fått hjälp så fort, vi har försökt i två år och började som sagt nu i december. Jag är överviktig också, så det drar ju ner chanserna ytterligare. Satsar på GI-mat och hoppas att det ska hjälpa! :)
    Liv73 skrev 2009-12-30 07:52:30 följande:
    Jag påbörjar kur i mitten av januari, det blir min andra kur. Härligt att följas åt!
    Precis samma här! Du har också PCO eller? Ska du få dubbel dos?
  • Hjärtat mitt
    skånebo skrev 2009-12-30 11:07:01 följande:
    Hej på er! Är just nu mitt i första kuren med Pergo, har 2 tabletter kvar, idag o imorrn. Så nu e det bara att hoppas att dom hjälper. Har inte haft mens sedan i juni, innan jag fick provera. Trodde jag var gravid, men istället visade det sig att jag hade PCOs, blev jätteorolig och tänkte att nu e det kört med barn. Men har läst många solskenshistorier, så än finns det ju hopp:) Följer gärna med hur det går för er alla!! 2010 kan ju vara VÅRT lycko år:)
    Hej! Håller tummarna för att du är en sån där "lyckas-på-första-försöket-tjej"! ;) Det finns ju många såna fina historier!
  • Ella1979
    Liv73 skrev 2009-12-30 07:52:30 följande:
    Hej:). Det blir det nog för mig med..om nu inte mensen hoppar över hela januari..man vet ju aldri:/.. Men men nu är man på g iaf.. Hur länge har ni försökt?? Vi har försökt i ca 1.5, sen tog vi hjälp nu i okt, pga oregelbunden mens,vlket visade sig vara PCO.. Nu ser vi fram emot år 2010:):)
Svar på tråden Vi som ska börja äta pergo lr liknande i januari ..