• Lilaa

Present till värdparet på nyår?

Tycker ni att det är fint att ge nån present till värdparet på nyår? Har ni nått förslag som inte är för dyrt?

• Svar på tråden Present till värdparet på nyår?
  • AnnelieTyresö

Oj det har jag inte ens tänkt på :O
    Iofs ska vi köra lite knytis..

• Tecken

Jag brukar alltid ha med mig någonting då jag går bort.
    T ex:
    - En blomma
    - Ett fint ljus
    - En flarra skumpa
    - Hemma-spa-kit

• édes80

En chokladask är väl alltid trevligt. Där kan du själv välja vilken prisklass du vill hålla dig till. Bor du i en stad där nöt- och chokladkedjan Tasty House finns, har de fina champangeflaskor gjorda av choklad, vilket ju passar utmärkt just till nyår :)

• Lilaa
    édes80 skrev 2009-12-29 23:44:41 följande:
    En chokladask är väl alltid trevligt. Där kan du själv välja vilken prisklass du vill hålla dig till. Bor du i en stad där nöt- och chokladkedjan Tasty House finns, har de fina champangeflaskor gjorda av choklad, vilket ju passar utmärkt just till nyår :)
    Champangeflaskor av choklad låter fint, ska kolla upp det
  • Zeraphia

Jag ger gärna bort en blomma (fast jag är inte traditionell, jag föredrar att ge bort en krukväxt i någon trevlig kruka)... Annars ger jag gärna bort en uppskattad bok, något hemlagat godis eller dylikt.

~ 090807 vigdes jag och min älskade Michael! ~
  • Venna

Ett fint paket med smaksatt kaffe eller nåt gott te brukar vara uppskattat. Om värdfolket dricker kaffe/te förstås.

En horoskopbok kanske, med årshoroskop inför det nya året?

• gamlingen

En riktigt fin snittblomma tycker jag om att få. T ex en amaryllis, nyårsfärg alltså inte röd, en vacker ros eller något annat som man inte brukar köpa åt sig själv.

• AnnelieTyresö

Åh nej inte krukväxter, tycker alla har teman överallt, då passar säkert inte krukan in. Jag slänger allt sånt jag får, det överlevar inte så länge hehe
    Bättre med snittblommor, de dör fort.

• Zeraphia
    AnnelieTyresö skrev 2009-12-30 23:54:25 följande:
    Åh nej inte krukväxter, tycker alla har teman överallt, då passar säkert inte krukan in. Jag slänger allt sånt jag får, det överlevar inte så länge hehe Bättre med snittblommor, de dör fort.
    Jag vet att man brukar resonera så, men när jag köper krukväxter gör jag det bara till personer jag känner så väl att jag vet vad de gillar. Det är mest för att jag gillar att ge bort något som är lite mer bestående
    ~ 090807 vigdes jag och min älskade Michael! ~
  • AnnelieTyresö

Ja det är bra det, för annars kan det blir så fel.
    Jag har tex inte en enda blomma hemma, men då å då kommer folk hit med krukväxter?? Why?

Svar på tråden Present till värdparet på nyår?