Vad ska jag göra...?
Behöver råd, kan inte sova...
Jag har två barn tillsammans med en alkoholist. Som många andra idioter så trodde och hoppades jag på att han skulle bli frisk, haha.
Han har druckit sen vi träffades, men kärleken var blind, jag blev gravid.
Ända sedan hennes födsel så har jag själv tagit hand om henne.
han har aldrig bidragit med nånting överhuvudtaget, varken ekonomiskt eller praktisk. Blev gravid igen, trots skydd, och trots att han misshandlade mig fysiskt och verbalt så stannade jag hos honom. ( inga jävla påhopp tack!!)
För att göra en lång historia någorlunda kort, han skiter i sina barn, men konstigt nog vill han ändå träffa dom genom soc. men dom ggr vi är där bryr han sig knappt.
Han har en väntande fängelsedom. Han bor på ett ställe för missbrukare, annars hade han varit hemlös. Men trots upprepade ggr av fylla, slagsmål och droger låter dom honom bo kvar.
Så, till det jag vill komma till..
Min äldsta dotter mår inte bra av att träffa honom, det har hon sagt.
Min minsta förstår inte vem han är överhuvudtaget.
Och jag orkar inte mer. Till alla moraltanter där ute, JA, alla barn ska ha rätt att träffa båda sina föräldrar!! ( Jag har växt upp utan pappa, så inget jag vill) men, om inte han vill skärpa till sig o istället leva som en jävla luffare, supa, knarka o åka på stryk varje helg så känner jag att det kan vara!
Mina barn är värda sååå mkt mer...
Vi har gemensam vårdnad om barnen, trots att dom bor hos mig, och har alltid gjort.
Jag vill söka ensam vårdnad. För jag anser att han är bara en skitstövel som inte bryr sig. jag vill inte att han ska träffa dom.
Är det någon som gått igenom ngt liknande, hur det går till osv...?
Vi ska snart ha en uppföljning med soc om hur umgänget med barnen gått, och jag funderar starkt på att inte delta, utan säga som det är till soc, att han får kontakta en advokat.
Inför process om ensam vårdnad, hur går det till? han har ett fullspäckat brottsregister sen 13 års ålder o fram tills nu, det bara rullar in...
Och NEJ, jag är inte rädd för soc, dom har redan gjort en utredning (pga honom) och har aldrig träffat så fantastiska människor.
Dom ansåg att mina barn var trygga hos mig och att jag var en mkt bra mamma.
Så... Någon, vad har jag att vänta mig?
Och... Svara inte om du ska vara oseriös och otrevlig...
Tack...