• izzie78

Vad ska jag göra...?

Behöver råd, kan inte sova...

Jag har två barn tillsammans med en alkoholist. Som många andra idioter så trodde och hoppades jag på att han skulle bli frisk, haha.
    Han har druckit sen vi träffades, men kärleken var blind, jag blev gravid.

Ända sedan hennes födsel så har jag själv tagit hand om henne.
    han har aldrig bidragit med nånting överhuvudtaget, varken ekonomiskt eller praktisk. Blev gravid igen, trots skydd, och trots att han misshandlade mig fysiskt och verbalt så stannade jag hos honom. ( inga jävla påhopp tack!!)

För att göra en lång historia någorlunda kort, han skiter i sina barn, men konstigt nog vill han ändå träffa dom genom soc. men dom ggr vi är där bryr han sig knappt.
    Han har en väntande fängelsedom. Han bor på ett ställe för missbrukare, annars hade han varit hemlös. Men trots upprepade ggr av fylla, slagsmål och droger låter dom honom bo kvar.

Så, till det jag vill komma till..
    Min äldsta dotter mår inte bra av att träffa honom, det har hon sagt.
    Min minsta förstår inte vem han är överhuvudtaget.

Och jag orkar inte mer. Till alla moraltanter där ute, JA, alla barn ska ha rätt att träffa båda sina föräldrar!! ( Jag har växt upp utan pappa, så inget jag vill) men, om inte han vill skärpa till sig o istället leva som en jävla luffare, supa, knarka o åka på stryk varje helg så känner jag att det kan vara!

Mina barn är värda sååå mkt mer...

Vi har gemensam vårdnad om barnen, trots att dom bor hos mig, och har alltid gjort.

Jag vill söka ensam vårdnad. För jag anser att han är bara en skitstövel som inte bryr sig. jag vill inte att han ska träffa dom.

Är det någon som gått igenom ngt liknande, hur det går till osv...?

Vi ska snart ha en uppföljning med soc om hur umgänget med barnen gått, och jag funderar starkt på att inte delta, utan säga som det är till soc, att han får kontakta en advokat.

Inför process om ensam vårdnad, hur går det till? han har ett fullspäckat brottsregister sen 13 års ålder o fram tills nu, det bara rullar in...

Och NEJ, jag är inte rädd för soc, dom har redan gjort en utredning (pga honom) och har aldrig träffat så fantastiska människor.
    Dom ansåg att mina barn var trygga hos mig och att jag var en mkt bra mamma.

Så... Någon, vad har jag att vänta mig?

Och... Svara inte om du ska vara oseriös och otrevlig...

Tack...

• Svar på tråden Vad ska jag göra...?
  • Tricia

Ingen aning faktiskt hur det går till. Men i din situation skulle jag också vilja ha ensam vårdnad. Fråga soc hur du gör eller anlita en familjerättsjurist, de brukar ha gratis rådgivning där de kan berätta hur det hela går till...

Lycka till..

• KickiÖ

Sök ensam vårdnad, är det som du beskriver det så ska det inte vara några problem. Det är viktigt med dokumentation, skriv upp allt som har hänt och som händer. Ju mer du har dessto bättre för dig.

Han verkar ju ha ett register som soc och senare tingsrätten kan granska. Prata med en handläggare hos familjerätten i din kommun, de vet precis. Lycka till!

• myllra

Hej! Är det helt omöjligt att han frivilligt går med på att skriva över vårdnaden på dig? Fråga honom om han kan/vill ta hand om barnen på heltid och i så fall hur, om något skulle hända dig. Du känner säkert honom väl och vet hur du ska vara för att nå fram till honom, använd det och var taktisk! "Kvinnans list övergår mannens förstånd"...
    Om inte, så ta emot allt vad samhället kan hjälpa dig med!
    Lycka till!

• izzie78
    Tack ni som skrivit =) Jag har vänt mig till en mkt bra advokat nu, och som ngn skrev, med hans register o allt som varit mellan oss så ska det inte vara några större problem att få ensam vårdnad!!

Jag har frågat tusen ggr på alla sätt om han kan skriva på frivilligt, men icke. ALLT för att göra det så svårt för mig som möjligt...

Och ja, han bor ff på det stället, beter sig precis likadant och har inte träffat sina barn sen Dec... Och det ska han inte göra i framtiden heller.
    För även om vi just nu har gem vårdnad så anses han som en fara för barnen...

Har även kommit fram saker han gjort mot min äldsta dotter...

Inget jag orkar gå in på dock... Men jag förstår verkligen VARFÖR hon inte vill träffa honom..

KRAM C
  • Zezana

Fy vilken sits, lycka till med allt ! Jag är säker på att du får ensam vårdnad hur lätt som helst !!

• izzie78
    Tack!!! Usch ja... Men, man får aldrig glömma att kämpa!
    Våra barn, vår framtid
  • MikuAndSaraLi

Kan egentligen inte säga något som skulle kunna tipsa dej om vad du ska göra.
    Men LYCKA TILL!!!! Verkligen! Hoppas du får hela vårdnaden för DEN skitstöveln FÖRTJÄNAR inte de underbara skatter dina barn är ^___^

• izzie78

Nu e snart ruljansen igång! O det känns sååå bra! 
    Btw.. han e hemlös nu pga droger...  Så, han e rätt körd...

Kram till alla er där ute & sov gott =)

• FIame
    izzie78 skrev 2009-12-30 01:38:02 följande:
    Jag har två barn tillsammans med en alkoholist. Som många andra idioter så trodde och hoppades jag på att han skulle bli frisk, haha.
    Denna mening är väldigt talande och intressant.
    Jag vill söka ensam vårdnad. För jag anser att han är bara en skitstövel som inte bryr sig. jag vill inte att han ska träffa dom.
    Du får inte ensam vårdnad om han är en alkoholist som klarar av att sköta barnen. Barnen och han har en rätt att träffas som är inskriven i lagen så det kan du inte påverka oavsett vårdnadsform.

...men jag förstår inte problemet. Han bryr sig inte och du vill inte att han träffar barnen. Är det inte lite samma mål?
  • izzie78
    FIame skrev 2010-07-30 08:31:39 följande:
    Denna mening är väldigt talande och intressant.
    Du får inte ensam vårdnad om han är en alkoholist som klarar av att sköta barnen. Barnen och han har en rätt att träffas som är inskriven i lagen så det kan du inte påverka oavsett vårdnadsform.

...men jag förstår inte problemet. Han bryr sig inte och du vill inte att han träffar barnen. Är det inte lite samma mål?
    Nej. han kommer aldrig mer få träffa sina barn. Det är nu enligt lag bestämt.
    Du vet ju ej vad som kommit fram.

Ja, den meningen är kanske intressant och talande för dig =) Grattis
Svar på tråden Vad ska jag göra...?