15 åring sticker i vrede till pappans hem
Hej!
Jag vet hur jagvar när jag var 15 skilda föräldrar och så fort det blev problem hos mamma när hon var för "hård" så flyttade jag till pappa och tvärt om.
Stå på er och tala med honom att det inte fungerar så. Livet är inte en dans på rosor och när man är 15 så är man liten ännu, det får man inte glömma. Man känner sig stor i barnvärlden.
Min son som är 14 får inte lägga sig senare än 24 på helgerna och 22 på vardagarna. Skolan och idrotten kommer först.
Ingen dator eller Xbox om inte skolan är klar. Datorn får han knappt spela på mest till skolarbete.
Jag vet hur det är med en pappa som har andra regler jätte jobbigt, men om han bor hos er bestämmer ni och sätt er ner och fråga vad han vill själv.
Ett tips jag fått:
Sätt upp regler tillsammans med din tonåring och han kommer att följa dem, men om du sätter reglerna själv kommer han att bryta dem, för en tonåring Älskar att bryta dina regler oavsett vad det än är.
Stå på er och prata med killen. Han behöver en stark att luta sig mot när han själv virrar runt i "tonåren"