Bioligiska pappan bryr sig inte
Kan ni inte boka in fikastunder på stan, du, bio-pappan och sonen med jämna mellanrum så att de kan få en stadigare relation utan att han behöver komma hem till ert hem? Jag kan på sätt och vis förstå att han kan tycka att det känns lite jobbigt att komma hem till dig, till ditt revir och försöka umgås med ett barn som inte känner honom med dig och ditt nya liv hängande över sig.
Senare när de känner varandra bättre och pojken känner sig trygg med honom så kan de åka iväg och ha mysdag själva med jämna och tätare mellanrum. Åka och simma, eller något annat som är bara deras grej.
Han är ändå sonens pappa och det är jätteviktigt att de har en relation, även om den bara är för några timmar eller för en dag var och varannan vecka.
Men vill han inte så vill han inte. Men jag hade nog känt som så att för min sons skull så hade jag nog ändå kämpat på och försökt ordna en situation där pappan känner sig lite säkrare och på så sätt underlättat för en bättre relation. Sedan är det upp till pappan att ta tillvara på det.
Detta måste vara mycket tärande för dig, jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det hade känts. Jag hoppas innerligt att ni kommer fram till en lösning som är bra för er lille son.