• Nanna08

Molande värk i magen, typ mensvärk

Var tvungen att skriva av mig lite här...

Jag slutade med mina piller den 28/11. Mensen kom den 3/12.

Jag har missat min äl-stegring, men det starkaste strecket som jag han få, om man säger så, var den 17/12.. så jag antar att jag hade äl mellan den 18-20/12. Kommer ihåg att jag fick sån nedrans magvärk natten till den 20e, kändes som äl.

Nu har jag haft molande värk i nedre delen av magen, typ som mensvärk/växtvärk... det gör inte lika ont som mensvärk, men det spänner och molar där nere, kan inte förklara bättre. I samband med detta har jag även fått vita tunna rinniga flytningar och det har känts som om jag ska få mens vilken sekund som helst, så har varit tvungen att springa på toa och kolla hela tiden, men ingenting har kommit.
    Har även fått smått ömmande bröstvårtor.

Tog ett gravtest den 27/12, men det visade negativt. Har även tagit äl-test och de visar jättesvagt, men man ser strecket om man kollar noga. Jag antar att det är för tidigt att testa.

Jag förväntar mig inte så mycket, men jag hoppas ändå verkligen att det ska va något

Vad tror ni? Någon med samma symptom som jag?

Kram på er

• Svar på tråden Molande värk i magen, typ mensvärk
  • Rosviol

Låter som mina gravsyntom, men jag fick först plusset i v 6 så det tog ett litet tag innan det visade. Nu är jag i v 7

• Nanna08
    Rosviol skrev 2009-12-30 12:09:45 följande:
    Låter som mina gravsyntom, men jag fick först plusset i v 6 så det tog ett litet tag innan det visade. Nu är jag i v 7
    Åh grattis! Då får jag vänta med att testa... Vill gärna veta, tänker främst på nyår och sånt om man ska dricka eller inte. Men ett glas champagne kanske inte skadar om det skulle va något, men vill ändå veta.
  • Rosviol

Så här tidigt så är det många mammor som inte har en aning om att de är gravida så jag är i alla fall av den övertygelsen (och en del barnmorskor) att det inte spelar någon roll alls för barnet om man dricker sig berusad under en helg tex. barnet tar ju inte upp någon näring från dig. Nu när jag fått plusset så kommer jag inte att dricka men gjorde det helgen innan jag fick plusset på tisdagen. Finns ju faktiskt studier som visar på att ett glas vin om dagen tom kan vara nyttigt när man är gravid, men inget jag kommer att följa.

Tack tack och lycka till nu

• Nanna08

Det är sant att det nog inte är så många som har en aning.. Då kör jag på som vanligt

Tack och lycka till själv

Nån mer som har liknande symptom?

• Nilla83

jag har samma symtomer som dig  känns som om mensen är på G och man springer o kollar hela tiden =(

• molntussa

Jag har likadana sympton som dig Nanna08 och hade mens på exakt samma datum och ÄL likaså :) Har också haft en molande värk i magen nu i flera dagar utan att mensen har kommit. Som dig har jag också sprungit till toaletten vid ett flertal tillfällen för att dubbelkolla om den kom eller inte.. Känns ju så hela tiden..

Håller tummarna för ett + men vågar inte hoppas för mycket.. Jag kommer att avvakta och se så att det inte är så att mensen blir försenad.. Blir nog att testa först om 1 vecka eller så - om jag lyckats hålla mig {#lang_emotions_smile}

• Nanna08
    Nilla83 skrev 2009-12-30 19:22:03 följande:
    jag har samma symtomer som dig  känns som om mensen är på G och man springer o kollar hela tiden =(
    Ja det är så jobbigt, håller tummarna för dig och mig att den INTE kommer..
    molntussa skrev 2009-12-30 20:05:44 följande:
    Jag har likadana sympton som dig Nanna08 och hade mens på exakt samma datum och ÄL likaså :) Har också haft en molande värk i magen nu i flera dagar utan att mensen har kommit. Som dig har jag också sprungit till toaletten vid ett flertal tillfällen för att dubbelkolla om den kom eller inte.. Känns ju så hela tiden.. Håller tummarna för ett + men vågar inte hoppas för mycket.. Jag kommer att avvakta och se så att det inte är så att mensen blir försenad.. Blir nog att testa först om 1 vecka eller så - om jag lyckats hålla mig
     Oj vilket sammanträffande!

Jag har som sagt redan testat som jag skrev, men det är nog alldeles för tidigt och det visade negativt. Ska också testa om en vecka, skulle passa perfekt att få ett plus den dagen sambon fyller år, 3/1.

Skulle vara kul om vi uppdaterade här så vi ser hur det går för varandra
  • Friida11

Hej Nanna..
    Jag har också liknande symptom som du jag är nu BIM +9 och har också molande värk i nedre delen av magen och även i korsryggen.. jag går också och hoppas på ett plus tog ett grav test den 24/12 och den 28/12 men båda visade neg.. Har dock fortfarande inte fått min mens så jag hoppas på att jag ska plussa snart :D Är i samma siutation som dig när det gäller alkoholen, ingen mens men inget plus heller ska man dricka eller bör man undvika ? Var hos bm i måndags som sa att det kan vara för tidigt att se om jag är gravid samt att om jag ej fått min mens till nyår bör jag avstå från att dricka.. vet ju dock också att det inte skadar så enormt mkt men tänk om jag har en bebbe i magen och jag dricker och då får mf.. lite orolig är man ju iaf..

Har iaf haft denna molande värk i över en vecka nu och har nästan slutat kolla om mensen kommer för det har nästan blivit en vana att leva med att den inte kommer hehe :)

Hoppas du plussar snart och lycka till!

• Nanna08
    Friida11 skrev 2009-12-30 22:48:39 följande:
    Hej Nanna.. Jag har också liknande symptom som du jag är nu BIM +9 och har också molande värk i nedre delen av magen och även i korsryggen.. jag går också och hoppas på ett plus tog ett grav test den 24/12 och den 28/12 men båda visade neg.. Har dock fortfarande inte fått min mens så jag hoppas på att jag ska plussa snart :D Är i samma siutation som dig när det gäller alkoholen, ingen mens men inget plus heller ska man dricka eller bör man undvika ? Var hos bm i måndags som sa att det kan vara för tidigt att se om jag är gravid samt att om jag ej fått min mens till nyår bör jag avstå från att dricka.. vet ju dock också att det inte skadar så enormt mkt men tänk om jag har en bebbe i magen och jag dricker och då får mf.. lite orolig är man ju iaf.. Har iaf haft denna molande värk i över en vecka nu och har nästan slutat kolla om mensen kommer för det har nästan blivit en vana att leva med att den inte kommer hehe :) Hoppas du plussar snart och lycka till!
    Jadu.. det där med drickandet vet jag inte. Men som Rosviol sa så är det inte många som vet ens att de är gravida, men nu är du trots allt på Bim +9 och du kanske känner lite mer att du kanske är gravid, om man säger så. Jag kommer iaf ta ett glas champagne och kanske någon cider till maten, men inte mer. Ingen starksprit iaf. Tror inte det är någon fara att ta ett glas. Men det är som sagt upp till var och en.

Hoppas du också plussar snart håller tummarna!
Svar på tråden Molande värk i magen, typ mensvärk