• Nanna08

Molande värk i magen, typ mensvärk

Var tvungen att skriva av mig lite här...

Jag slutade med mina piller den 28/11. Mensen kom den 3/12.

Jag har missat min äl-stegring, men det starkaste strecket som jag han få, om man säger så, var den 17/12.. så jag antar att jag hade äl mellan den 18-20/12. Kommer ihåg att jag fick sån nedrans magvärk natten till den 20e, kändes som äl.

Nu har jag haft molande värk i nedre delen av magen, typ som mensvärk/växtvärk... det gör inte lika ont som mensvärk, men det spänner och molar där nere, kan inte förklara bättre. I samband med detta har jag även fått vita tunna rinniga flytningar och det har känts som om jag ska få mens vilken sekund som helst, så har varit tvungen att springa på toa och kolla hela tiden, men ingenting har kommit.
    Har även fått smått ömmande bröstvårtor.

Tog ett gravtest den 27/12, men det visade negativt. Har även tagit äl-test och de visar jättesvagt, men man ser strecket om man kollar noga. Jag antar att det är för tidigt att testa.

Jag förväntar mig inte så mycket, men jag hoppas ändå verkligen att det ska va något

Vad tror ni? Någon med samma symptom som jag?

Kram på er

• Svar på tråden Molande värk i magen, typ mensvärk
  • molntussa

Jag har faktiskt inte testat ännu.. Glömde helt bort det i morse eftersom jag höll på att komma försent till jobbet. Får testa i morgon, men sambon jobbar sent så får väl vänta uppe på han om de skulle visa starkt på stickan :)

Nanna08 - redan? jag håller tummarna i vilket fall :)

• Friida11

Ville bara hoppa in och säga att jag fick min mens nyss :D såå sköönt!! nu kan jasg ätnöligen bröja om och hoppas på ett plus i februari :D

kram på er!

• Nanna08

Molntussa: Ja faktiskt redan, är själv förvånad att det är så tidigt. Känns som jag har äl nu, sticker i vänstra äggstocken typ.

Maggan08: Härligt! Önskar dig all lycka till att du får ett plus i feb!

• molntussa

Nanna08 - ok, go for it then! {#lang_emotions_laughing}

Maggan08 - great! precis som Nanna08 så önskar jag dig all lycka och håller tummarna för att du får ett plus i feb.. Sen hoppas jag också på att vi är fler som har lyckats få ett plus då!

• molntussa

Hur går det för er alla? Här har jag kollat med ÄL stickor 2 dagar i rad nu, på morgonen innan jag går till jobbet.. Inget utslag ännu.. Vilken tid är bäst att prova? Kvällen?
    Hur länge ska man vänta med att kissa innan, 4 timmar?

haha blev lite frågor :)

• Nanna08
    molntussa skrev 2010-01-12 20:26:55 följande:
    Hur går det för er alla? Här har jag kollat med ÄL stickor 2 dagar i rad nu, på morgonen innan jag går till jobbet.. Inget utslag ännu.. Vilken tid är bäst att prova? Kvällen? Hur länge ska man vänta med att kissa innan, 4 timmar? haha blev lite frågor :)
    Hallå

Bästa tiden är på morgonen, då är det mest koncentrerat och om man ska vänta måste du som minst hålla dig i 3h och du får inte dricka allt för mycke då urinet kan bli mycket utspätt om man säger så.

Jag har kollat med äl-stickor i en veckas och så här ser de ut

Äl-tester 5/1-12/1

finns en större bild här http://www.familjeliv.se/hem/nanna08/gallery/phpyy4pok.jpg

De visar samma hela tiden, jag som trodde man skulle ha äl 12-48h efter man fått utslag, men det har inte hänt... vet inte vad jag ska tro {#lang_emotions_undecided}
  • molntussa

Mina har bara visat tunna tunna streck, nästan spökstreck.. Jag ska testa igen i morgon - då borde den ge mer utslag.. Sägs ju att ÄL är på fredag lixom {#lang_emotions_undecided}

• Nanna08
    molntussa skrev 2010-01-13 20:11:32 följande:
    Mina har bara visat tunna tunna streck, nästan spökstreck.. Jag ska testa igen i morgon - då borde den ge mer utslag.. Sägs ju att ÄL är på fredag lixom
    Jag har haft samma utslag på äl-stickorna i 8 dagar nu, fick ett till äl-test som visade samma idag. Det brukar ju vara så att de visar jättejättesvagt till en början, men sen typ 2-3 dagar innan äl får man typ sånna streck som jag har.
    Men jag har haft sånna i 8 dagar, fattar verkligen inte!
  • molntussa

Nu ska jag då ha haft min ÄL - men har inte varit så duktig på att testa med stickorna så jag vet ju inte till 100 att den har varit.. men om den var så gick saker inte riktigt som planerat, jag fick jobba - sambon fick jobba vilket gjorde att vi inte var hemma varken torsdag eller fredag kväll tillsammans och kunde mysa.. Onsdagen var sista gången och man får hoppas att det räcker för att vi ska få ett efterlängtat plus.. Självklart kan man ju försöka idag med och hoppas på att det tar sig...

Jaja - nu en lång väntan till tand röd {#lang_emotions_yell}

• Nanna08
    molntussa skrev 2010-01-16 14:57:37 följande:
    Nu ska jag då ha haft min ÄL - men har inte varit så duktig på att testa med stickorna så jag vet ju inte till 100 att den har varit.. men om den var så gick saker inte riktigt som planerat, jag fick jobba - sambon fick jobba vilket gjorde att vi inte var hemma varken torsdag eller fredag kväll tillsammans och kunde mysa.. Onsdagen var sista gången och man får hoppas att det räcker för att vi ska få ett efterlängtat plus.. Självklart kan man ju försöka idag med och hoppas på att det tar sig... Jaja - nu en lång väntan till tand röd
    Jag har också försökt hålla koll på min äl, men stickan visar ju samma hela tiden! (bilder finns i galleriet) antar att jag inte har fått äl än, men igår kom det som en transparentfärgad geléklump på toapappret och jag undrar vad det kan ha varit?

Jag tog ett äl-test imorse, men det visade samma som alltid. Vill ha min äl nuuu..

Hoppas det går bättre för dig! Tror säkert ni prickat in rätt
  • molntussa
    Nanna08 skrev 2010-01-16 15:14:40 följande:
    Jag har också försökt hålla koll på min äl, men stickan visar ju samma hela tiden! (bilder finns i galleriet) antar att jag inte har fått äl än, men igår kom det som en transparentfärgad geléklump på toapappret och jag undrar vad det kan ha varit? Jag tog ett äl-test imorse, men det visade samma som alltid. Vill ha min äl nuuu.. Hoppas det går bättre för dig! Tror säkert ni prickat in rätt
    Man kan ju alltid hoppas! Håller tummarna för att det har tagit sig för er också och att du haft ÄL trots testernas resultat.
  • molntussa

Hur går det för folk? Börjar närma sig BIM och jag har börjat få molande värk i magen, precis som mensvärken brukas kännas.. {#lang_emotions_frown}

• Nanna08
    molntussa skrev 2010-01-23 14:28:23 följande:
    Hur går det för folk? Börjar närma sig BIM och jag har börjat få molande värk i magen, precis som mensvärken brukas kännas..
    Jag fick positivt på äl-stickan i onsdags och i torsdags blev det ännu starkare.
    Så nu har vi myst på och jag hoppas så innerligt att det tar sig denna gång

Har bim den 4/2.

Har du testat molntussa? Mensvärken kan ju vara bebisvärk hihi..
  • molntussa

Nää har inte testat ännu.. BIM är 28/29:e så jag tänkte vänta tills efter nästa helg och se om mensen har hunnit komma då eller inte.. Om inte så testar jag då {#lang_emotions_laughing}

Ahh då blev utslagen starkare tillslut - hoppas verkligen det tog sig då!!

• Nanna08
    molntussa skrev 2010-01-23 15:07:50 följande:
    Nää har inte testat ännu.. BIM är 28/29:e så jag tänkte vänta tills efter nästa helg och se om mensen har hunnit komma då eller inte.. Om inte så testar jag då Ahh då blev utslagen starkare tillslut - hoppas verkligen det tog sig då!!
    Ja de blev ju starkare tillslut efter 19 dagars väntan

Så nu sitter jag med ömma bröstvårtor 2 dagar efter äl, antar att det är ett tecken på att äl är slut, men man vet ju aldrig.. kan kanske vara tecken på att det tagit sig

*Hoppas, hoppas*
Svar på tråden Molande värk i magen, typ mensvärk