• Anonym (-)

Någon här som jobbar på ett försäkringsbolag el vet något om medicinsk invaliditet

Det är så att jag ska till läkaren på begäran av mitt försäkringsbolag för att bedöma hur många procent min medicinska invaliditet ligger på.
    När jag kollar på mina papper från försäkringsbolaget så står det medicinsk invaliditet minsta belopp 1 600 000 kr högsta belopp 4 500 000 kr.

Det jag undrar är hur dom räknar ut hur mkt man kommer få ut.
    Om vi säger att jag har 10% nedsättning av rörelseförmåga får jag då ut 10% av 1 600 000kr el tänker jag fel?

Om man nu har turen att få ut en större summa betalas allt ut på en gång el delas det upp månadsvis?

• Svar på tråden Någon här som jobbar på ett försäkringsbolag el vet något om medicinsk invaliditet
  • Anonym (A)

Vet inte så mycket egentligen men jag fick ut strax över 100 000 för en medicinsk invaliditet på 8%.

• Anonym (-)

får man fråga vad du har för medicinsk invaliditet?
    Vore ju inte dumt om man hade tur att få ut så mkt, fick du hela summan utbetald på en gång?

• Anonym (A)

Kroniskt inflammerad svanskota som kom efter jag fick barn. Jag fick hela summan utbetald på mitt konto på en gång.

• Julutzi
    Anonym (A) skrev 2009-12-30 14:14:05 följande:
    Kroniskt inflammerad svanskota som kom efter jag fick barn. Jag fick hela summan utbetald på mitt konto på en gång.
    Nu lägger jag mig i lite.... Vad händer med din svanskota?? Jag har nämligen STORA problem med min och har varit hos läkaren ett antal gånger och blivit skickad hit och dit!
    ♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Anonym (A)

Händer egentligen ingenting, får bara väldigt ont när jag sitter rätt ofta. Hugger till när något rör vid området. Har ont precis i leden mellan sacrum och svanskotan. Har varit hos smärtklinik och ortoped osv men varesig injektioner eller annat har hjälpt. Ska troligtvis få en remiss till en framstående privat smärtklinik som tar emot patienter från hela EU och prova deras teknik.

• Anonym (wiplash)

Har 10% pga wiplash, fick ut en del i förskott, typ 60 000 och sen närmare 100 000 i ett belopp. MEN det tog över fem år och det gick endast tack vare att jag hade en riktigt bra advokat. Jag var nära att ge upp flera gånger, de bröt verkligen ner mig trots att jag hade allt dokumenterat av läkare.

• Julutzi
    Anonym (A) skrev 2009-12-30 14:22:56 följande:
    Händer egentligen ingenting, får bara väldigt ont när jag sitter rätt ofta. Hugger till när något rör vid området. Har ont precis i leden mellan sacrum och svanskotan. Har varit hos smärtklinik och ortoped osv men varesig injektioner eller annat har hjälpt. Ska troligtvis få en remiss till en framstående privat smärtklinik som tar emot patienter från hela EU och prova deras teknik.
    Ok... Jag ska nog få prova injektioner... De vet inte riktigt vad jag har, men jag svullnar upp och det gör så j-vla ont... Har haft problem från och till i 7 år så jag börjar verkligen ledsna på detta nu! Tack för svaret... Får väl se hur det går för mig och vad de kommer fram till (har varit olika bud med bla foglossning, cysta, fistel eller skelettfel)
    ♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Killarnas morsa

Jag har jobbat på flera försäkringsbolag och hjälper dig gärna, om jag kan.

När du skriver lägsta belopp och högsta belpp, vad menar du då?
    Är det olika valbara nivåer som styr vad försäkringen kostar?
    Har du valt ett alternativ när du tecknade försäkringen?

• CeeJay
    Anonym (A) skrev 2009-12-30 14:14:05 följande:
    Hur anmälde du det till försäkringsbolaget? Jag har nämligen troligtvis fått permanenta skador efter graviditet och förslossning. Har även andra sjukdommar jag försökt att anmäla men fick inte ens fylla i en anmälan Eller beror det på vilket bolag man har och vilken typ av försäkring man har?
  • Killarnas morsa
    CeeJay skrev 2010-01-02 22:50:15 följande:
    Hur anmälde du det till försäkringsbolaget? Jag har nämligen troligtvis fått permanenta skador efter graviditet och förslossning. Har även andra sjukdommar jag försökt att anmäla men fick inte ens fylla i en anmälan Eller beror det på vilket bolag man har och vilken typ av försäkring man har?
    Varför blir texten ljusgrå? Skitsvårt att läsa...

Om du blir nekad att fylla i skadeanmälan så beror det på att den försäkringen du har inte täcker det du ville anmäla. Det kan vara olika mellan bolagen men även mellan olika typer av försäkringar.
Svar på tråden Någon här som jobbar på ett försäkringsbolag el vet något om medicinsk invaliditet