• Rasmusnalle

Progynon inför FET

Vilka kliniker går ni på? Alla verkar göra så olika. I mitt första FET så åt jag progynon eftersom jag inte har en naturlig ÄL..fick fruktansvärd huvudvärk av dem. Nu vid det här sista FET så berättade de på kliniken att de har slutat helt med just progynon eftersom det visade att missfallsrisken ökade så jag blir förbannad över att inte alla kliniker är samspelta med varandra. Om det har kommit fram sån information så ska man vl inte låta andra ivf:are äta dem tabletterna. Vi kämpar med blod, svett och tårar för att få ett barn..ge oss åtminstone en chans.

Jag fick ta Gonal-f sprutor i en lägre dos fram till ÄL och min slemhinna va jättetjock och fin vid återförandet.
    Ett tips är att äta extra e-vitamin (tillskott eller avokado, strö vetegroddar på filen mm för att öka på lite) OBS!! Överdosera INTE e-vitamin..inte heller bra.

Är gravid idag i v.7-8 Äntligen!!

• Rasmusnalle

Meal: Jag går i Falun och jag vet att de ligger lite före med forskningen där. Jag ville absolut inte oroa nån av er..de har kört med progynon ganska många år och det är så få som får mf pga av tabl..men man bli ändå så ledsen varför inte alla gör lika. De vill oxå köra helt ostimulerat för alla men för såna som jag som inte har en naturlig ÄL så måste jag få nån hjälp för att göra slemhinnan tjockare.
    Tror eg inte du behöver vara orolig men jag ville ändå berätta för er att det finns andra sätt att göra det här.

Visst läkarna tycker inte om att vi vet mer än dem men det är ju ändå våra kroppar och i har rätt att ställla krav..vi läser, forskar djupare än de tror eftersom många av oss har fått flertalet mf och då dyker man på sån här information ibland. 
    Falun är en fantastisk klinik med bred kunskap och duktiga läkare.

Tack..går fortfarade lite som på nålar eftersom jag har haft 2 mf tidigare så man är lite nervös.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag klampade in i er tråd med de här kommentarerna..jag vill bara väl, inte göra nån ledsen.
    Prata med era läkare vad de tycker finns för alternativ till progynon.

• Rasmusnalle

Bambi: Va tråkigt att höra Jag åt progynon inför mitt FET men ägget klarade aldrig upptiningen men jag hade jätteont i magen när jag slutade med tabletterna och fick en jättekraftig blödning.
    Fråga vad de har för alternativ..säg att du mådde dåligt av progynontabl sist så att du vill ha nåt annat.

Det finns så mång

• Rasmusnalle

tagentbordet lever sitt eget liv här..

Det finns så många olika sätt att bygga upp slemhinnan på inför ett FET men de flesta har nog valt progynon tyvärr..

Hoppas det löser sig..du ska inte behöva gå och vara orolig i onödan.

• Rasmusnalle

Bambi: Jag fick 2 missfall trots att jag INTE år progynon..så. Det finns nog många orsaker till det. I mitt fall låg problemet i för överaktivt immunförsvar som jag har ätit prednisilon mot den här gången (cortison) tror vi iaf..

Håller tummarna för att det går bättre den här gången

Svar på tråden Progynon inför FET