MalloryKnox skrev 2009-12-31 14:33:06 följande:
1. Är det inte ohövligt nog att blåsa av middagen för att maten känns för fattig för nyår? Det var det
TS kände för att göra. Hon har inte gjort det än, men att ens tänka i den banan är ohövligt och otacksamt och OFÖRSKÄMT! Och hon erbjöd sig ju faktiskt att laga förrätt och efterrätt, men det dög heller inte nu ju. Det var jobbigt och stönigt osv, trots att hon själv erbjöd sig.2. Tycker du att det är otrevligare att vara rak och ärlig på ett normalt sätt, än att skriva ihop en sån här tråd på familjeliv där man klagar helt öppet på att man blivit inbjuden på nyårsmiddag, men att maten inte duger, för den inte är fin nog för
TS och hennes familj? Det är ganska ohövligt också, att efter att värdparet berättat vad det blir för mat, så ska
TS enligt dig säga: "Men du, jag kan väl laga mat istället?" Det är ju VÄRRE att säga så, än att faktiskt äta den jävla maten dom lagar för att bjuda
TS på!3. Potatisgratäng och kassler, är det halvfabrikat för dig? "kan grunderna i normal matkultur" säger du? Så varje gång du gör kött, går du ut och jagar djuret, slaktar det själv och sen tillagar det? Samma med potatisen, går du ut och plockar den först och sen tillreder den, samma med grädden som ska i potatisgratängen osv? Den maten som värdfamiljen ska bjuda på ÄR inte halvfabrikat, förstår inte ens varför du säger att lyxmat för dig inte består av halvfabrikat som är tillagad på mindre än 20 minuter, när det faktiskt inte ens var frågan om halvfabrikat här?
1. Hon KÄNDE för att göra det men GJORDE det inte! MEn är ligt om någon bjuder dej på middag och du frågar om du kan ta med något förväntar du dej då att behöva göra både för och efterrätt?
2. JA det är otrevligare att när någon ansträngt sej att göra mat tala om att man inte gillar den än att i förväg på ett BRA sätt fråga om de inte kan hitta på nåt annat till potatisgratängen.
3 Inte potatisgratäng men KASSLER precis som korv, köttbullar osv ÄR halvfabrikat. Nej då jag inte äter kött så jagar jag inga själv och då jag inte har möjlighet med stor trädgård odlar jag inte heller. Men däremot har jag vett att inte bjuda på varken kassler eller vegetarisk soyakorv på nyår!