• idiblon

kär i en kändis

Hmmmmmmm... Det låter ju lite som flykt från verkligheten. Så som man gjorde när man var tonåring, liksom. Jag förstår att det har blivit ett problem för dig.

• idiblon
    Anonym (kär och...galen?) skrev 2009-12-30 21:43:04 följande:
    Jag har nog gått över det där stadiet då jag kan ha både och. Jag förstör ju mitt liv. All min tid lägger jag på en man som jag aldrig träffat. Jag träffar inte mina vänner längre, min man är borta mycket och jag bryr mig faktiskt inte om han skulle dumpa mig, då får jag ju i alla fall en anledning att åka till England. Jag vet att vi skulle ha det toppen. Han är så målmedveten. Jag älskar det hos honom. Så ung men ändå så sugen på livet, alla vinklar ur livet.
    Jag hajjar, men du förstår väl att en sådan människa absolut inte skulle kunna attraheras av en sådan som dig som är så obsessed? För det är ju det mest avtändande som finns. Du skulle ses som ett sjukt fan av honom, en person som verkligen inte har alla hästar hemma och som är helt ointressant. Har du sett det ur den vinkeln? Det är ju en sak att tråna, en annan att bli hel i sig själv så att denna kändis skulle tråna efter dig. När du då uppnått det stadiet så hade du inte ens varit intresserad längre. Det låter nästan som en sorts sjukdom, det du håller på med. Ett sätt att fylla ett inre tomrum, precis som människor gör med mat, godis, sprit, knark, shopping, spel eller sex/porr tex. Har du sett det så?
  • idiblon

Men ts, egentligen låter det mest som att du försöker kompensera för vad du saknar i din relation, och på den vägen har det blivit en obsession. Det, plus att du kanske är i en trettioårskris.

Samla bilder? Förstår du hur denna person hade sett på dig? Jag kan berätta: Läskig, verklighetsfrånvänd, tom, ointressant, etc.

Är det sådan du vill vara?

• idiblon
    Anonym (kär och...galen?) skrev 2009-12-30 22:20:30 följande:
    Nej jag vet att jag skulle se helt sjuk ut i hans ögon. Jag har inte vaneföreställningar eftersom jag vet att detta inte är verkligt. Ni är ju bara ute efter att tracka ner på mig, det är inte det jag behöver. Kanske har du rätt idiblon, jag försöker kanske kompensera vad som fattas i mitt förhållande men vad ska jag göra då om det fattas?  
    Jag vet inte riktigt! Jag hoppas du inte tror att jag tracka ner!?! Jag kan verkligen förstå varför man söker efter verklighetsflykt. Vad du ska göra om det fattas? Hmmm... Först måste du se om relationen är något att ha i längden. Men ändå inte jämföra den med din fantasirelation! Fast allra främst tror jag att du behöver släppa denna fantasi, men därmed inte tro att du ska vara nöjd med en dålig relation.
Svar på tråden kär i en kändis