Ni som fick barn i v 34+
Jag hade känningar från vecka 25 ungefär. Mycket sammandragningar, onda men inget som togs på allvar. Stressade mycket på jobbet men blev inte sjukskriven eller fick någon förståelse på jobbet. Med facit i hand var det mycket jag kunde gjort annorlunda men med första barnet vet man ju inte och tror ju på vad dom säger när de säger att allt är normalt.
I vecka 34 spontangick vattnet 6 på morgonen och fyra timmar senare var hon ute. Hon hade gulsot och låg på värmemadrass och solade och sondmatades och vi var kvar på neonatalen i två veckor.
Ammningen funkade aldrig något vidare. Jag kämpade i tre månader och hon gick upp extremt dåligt i vikt så efter tre månader gav jag upp och gav flaska och då satte det fart på vikten och utvecklingen och vid sex månader var hon ikapp!
Magen däremot är fortfarande lite strulig. Hon är stenhråd alltid. Vi har varit på utredning och testat allt men de hittar inget. Vi ger laktulos dagligen så det funkar Det tog lång tid innan vi kunde ge vanlig mat. Hon klarade bara pureer länge, upp över året. Nu äter hon dock det mesta!
Magen däremot är fortfarande lite strulig. Hon är stenhråd alltid. Vi har varit på utredning och testat allt men de hittar inget. Vi ger laktulos dagligen så det funkar Det tog lång tid innan vi kunde ge vanlig mat. Hon klarade bara pureer länge, upp över året. Nu äter hon dock det mesta!
Annars är hon nu som vilken pigg och glad två-åring som helst.
Lycka till!