• JA77

Spinalhuvudvärk

Philips mamma skrev 2010-01-01 11:42:31 följande:
    Det beror på attd e stuckit in nålen för långt. Det mest effektiva är att laga hålet med sk blood patch då man sprutar in blod i hålet så det täpper till. Jag jobbar på BB och man ser att det hjälper mkt snabbt. Annars kaffe, cola och så men jag tror inte så mkt på det.
    Nej, inte för att de sticker in nålen för långt (då kommer man inte spinalt!) , utan av olika omständigheter då bedövningen läggs.

/Narkos-ssk.
  • JA77
    NummerTvå0710 skrev 2010-01-01 18:53:08 följande:
    Läkaren som la spinalbedövningen på mig ville prata med mig under tiden så jag skulle slappna av men då skrattade jag till, kan det vara en orsak till huvudvärken? Man ska väl sitta still har jag för mig.. Är livrädd för att få den igen. Ska sitta som en lyktstople medans den läggs på tisdag
    Du ska sitta kutryggad, inte rak {#lang_emotions_smile}
  • JA77
    MammaLillfis skrev 2010-01-16 12:13:05 följande:
    Till mig sa hon som stack att det var för att hon stuckit för långt in med för grov nål. Jag skulle få EDA och tydligen var jag så uppluckrad i fogar och dylikt att när det normalt sätt ska ta emot gjorde det inte så på mig. Kändes kanon att få en sådan förklaring från IVAs överläkare precis som om det vore mitt eget fel att hon misslyckades.../ "vanlig" ssk
    Det är grovleken som har betydelse för spinalhuvudvärken, inte längden på nålen. {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Spinalhuvudvärk