• Tobidoo

Runt Juni kom de ut-Dags för mera tjut Del 10

Dags för en ny tråd för junitjutar-mammor som bär på små syskon till sina 06-or & för alla supportrar från junitjutartråden!

Vissa av oss är helt klara i "bebisverkstaden", andra av oss går med gravidmagen i vädret just nu & en del försöker få till ett syskon och en del andra har redan fått sina småbröder & systrar till våra barn födda 2006.

Här diskuteras allt från gravidkrämpor, syskonproblematik m.m...ja allt som har med graviditeter & syskon att göra, vi tipsar & trixar varandra & viktigast av allt.....stödjer varandra!

senaste tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m47081413.html
    ♥Mamma till prinsen Elliot 060623♥
  • Svar på tråden Runt Juni kom de ut-Dags för mera tjut Del 10
  • Tobidoo
    2008:
    Sarai
    - Axel 11 februari (bf 4/2 -08)
    Bodi - Elsa 20 februari (bf 4/3 -08)
    TinaG - Emil 6 april (bf 16/4 -08)
    Kreativ - Ida 26 april (bf 17/4 -08)
    Polaris - Sixten 28 maj (bf 23/5 -08)
    Micki83 - Ella 6 augusti (bf 31/7 -08)
    Zasu - Leia 19 augusti (bf 14/8 -08)
    Siamusen - Clovis 1 september (bf 1/9 -08)
    Casamia - Indra 5 oktober (bf 28/9 -08)

2009:
    Lovis - Stella 25 mars (bf 31/3 -09)
    Jolan - Manne 22 april (bf 21/4 -09)
    skrattmaja - Emilia 2 juni (bf 28/5 alt 3/6 -09)
    LillAa - Molly 27 juni (bf 18/6 -09)
    Tozza - Jack 14 augusti (bf 23/8 -09)
    Mrs B - Molly 16 augusti (bf 20/8 -09)
    Yollis - Mijo 7 november (bf 14/11 -09)
    FluffyTina - Morgan 20 november (bf 5/11 -09)
    Dumas - Zoe 28 december (bf 25/12 -09)

Vi som ska föda...

Tobidoobf 1 februari
    Tessekd- bf 11 februari
  • Yollis

Wow vad spännande med 2st februari-magar!!

GOTT NYTT BEBIS-ÅR! {#lang_emotions_baby}

♥ Tuva 2006 ♥ Mijo 091107 ♥
  • Dumas

Lägger till jag med - ska bli spännande att följa vad som händer härnäst

• skrattmaja

även jag har hittat hit!
    spännade att följa er

skratt-maja numer mamma till johanna och emilia ♥
  • Micki83

Kikar in och undrar vem som ska fylla på listan. Dags för det tycker jag. Det blir inte jag iaf. Men ingen annan som ska ha en tvåa, trea eller kanske fyra?????

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Alma & Ella♥¸.?''´¯)¸.?''´¯)
  • piglettjejen

jag har oxå hittat hit!
    säger som micki att nu är det väl dags för någon mer!

önskar faktiskt att jag fick skriva ett sådant inlägg men tyvärr...maken säger nej...kanske lika bra...funderar...

♥ Bianca - 04 & Leon - 06 ♥
  • Tobidoo

Här är det v. 37 nu och inga känningar. Är helt inställd på att gå långt över tiden denna gång också, fast kanske inte 20 dagar. Ska på bäckenröntgen på torsdag för att mäta och se om det blir planerat snitt eller om det finns hopp för en vaginal förlossning som jag önskar. Blev ju snuvad på det sist efter igångsättning, långt värkarbete och 7 timmars krystvärkar och fullt öppen, så man vill ju ha lite revansch. (Elliot hade fastnat längst ned visade det sig sen) 

I övrigt händer det inte så mkt, vågar inte alls boa så mkt denna gång, är så skrockfull med allting. Vi har köpt en overall, men det är allt. Jag vill nog hellre ut och shoppa loss efteråt när vi vet könet och hur allt har gått.

Jag ska jobba nu på torsdag, sedan ev. nästa vecka, men sedan får det vara bra. Vill inte köra bil så långt mer och är ju mkt rörelsehindrad nu pga fogarna. Blir så lätt uttråkad bara, har redan hunnit bli det sedan maken började jobba efter ledigheten. Jag kan ju liksom inte gå ut med hunden ens, så stackars Elliot o vovven får sysselsätta sig själva.

• Kreativ
    piglett - jag önskar också att jag kunde få skriva in mig här Men det är nej här också. Fast i ärlighetens namn skulle jag nog inte klara en bebis just nu. Eller gravidmående. Herrejävlar vad trotset har skalerat här hemma - hos båda! En bebis mitt i det, nja... Men jag hoppas på en 3e senare, men det ser inte så ljust ut..  Maken är nöjd med två.

Tobidoo - hoppas du får en smidig förlossning! Jag tog revansch med nr 2 och jag är glad att jag vågade. Nu har jag också en förlossning att le åt! Roligt med shopping efter att bebben är född. Vi har en butik här som heter Name It (Hette Exit förut) och jag är så kär i deraskläder! Färgsprakande, inga tråkiga färger! Köper alltid bebis-presenter där.. Det är så annorlunda mot alla dova intetsägande kläder från andra butiker. Fast jag tänker mig för innan, vissa gillar ju inte samma som jag Har du tillgång till den butiken? Billigt är det också, generellt sett. Alltid nån form av erbjudande.
    Melvin 060609, Ida 080426
Svar på tråden Runt Juni kom de ut-Dags för mera tjut Del 10