• MammaFia

När kan man börja med loftsäng?

Eller rättare sagt en sån där halvhög säng som man kan ha myshörna under.

Lillan kommer att vara 3 år när vi tänkte att hon skulle få en sån. Idag är hon 1½ år å klättrar gärna upp å ner i storebrors jätte höga loftsäng (IKEAS Tromsö) utan problem.

• Svar på tråden När kan man börja med loftsäng?
  • basilik

Hej! jag undrar detsamma! Min dotter fyller snart fyra men jag törs inte ha henne på sängloftet. Det känns så långt upp och att det blir svårare att natta. Kanske är jag lite "blödig"! Men om du funderar på din blivande treåring ska sova på "loftet" kanske jag törs! Vilken ålder år brorsan som verkar sova högt?

• miffolina

Hugo fick sin när han var 4 (ikea tromsö, som ni vet ÄR ganska hög), han kallar den sin falksäng och är måttligt stolt..

Vi fick hem den utdragbara sängen idag som han sov i när han var liten till lillebror, när han frågade vems sängen var sa jag att han skulle få den ; jag skojade lite med honom, men han blev alldels blek..sncka om att killen gillar sin loftsäng..

Tur var iaf att jag sa åt honom snabbt att jag abra skojade..*s*

Ang vilken ålder då..hehe, det beror ju helt klart på barnet så det är ju en avvägningsfråga

• MammaFia

Storebror är 10 år nu å var 7 år när han fick loftsängen.

Jo, Tromsö är jätte hög. Vi tänkte mer på IKEAS Kura till lillan. Märker vi att det inte funkar så är den vändbar så sängen kan vara golvhög.

• MammaFia

Den var jätte fin, Mirris

• nattinattio

ojk jösses va många finar sängar! MammaFia hittat... vi som letar å inte hittat nån som verkar så där jätte fin men här skall nu beställas

Svar på tråden När kan man börja med loftsäng?