• Rigmor Mortis

Bra spraybalsam?

Någon med koll på bra spraybalsam? Dotterns hår blir sjukt elektriskt i den torra luften, och att använda vanligt balsam går bort (hon får panik när vi sköljer håret) 

• Svar på tråden Bra spraybalsam?
  • ElinOlsson

Jag vet att jag gjorde eget spraybalsam i en gammal sprayflaska när jag var yngre. Lite balsam och fyll upp med vatten. Funkade på mig i alla fall!

Annars går det nog att ha i lite, lite balsam utan att skölja ur - längst ut i topparna.

• Avelyn

Använder natusan kids spraybalsam på dottern (4 år) som har långt hår som trasslar massvis. Gul flaska. Finns i de flesta butiker bland barnschampo etc. Luktar jättegott förutom att det fungerar bra.

• Bambusa

de funkar inte med kombinerat balsam-shampo då? har sett sånna på barnhyllorna, då r de ju ingen extra sköljning.. jag vet att jag hade en skärm på mig när ja va liten, för ja inte gillade å få vatten i ansiktet... men de kanske ni provat redan.. finns ju leave in balsam med, iaf till vuxna, funkar nog på barn med beroende på ålder..

• Rigmor Mortis

Vi kan bara använda shampo typ en gång i månaden (om ens det), det kräver för noggrann sköljning för att funka riktigt. Skärm är provad, kanna med mjuk kant är provad, det som funkar bäst just nu är att fylla en badanka med vatten och låta den skölja. Och ja, det tar tid.

• Kajak

Jaa balsamsprat av natusan... den var starkgul flaska men jag köpt samma men är vita flaska... nya utseende? eller såöpte jag en flaska med "gamla utseende"???
    Jag vet inte men iaf funkar den rätt bra på dotter som har supersuperlätt att få tova.
    Man MÅSTE kamma henne varje dag.

Annars kom en fågelbo i hennes hår... arv från hennes mormor o moster... jag och storasyster har inte samma problem.

• clavis

Den gula flaskan är det enda som gäller här med. Har prövat olika men återkommer ständigt till denna. Bra funktion + bra pris = Skitbra!!!

• Joico

Alla balsamsprayer är väl rätt bra... Kanske i kombination med någon leave-in creme?

• Jesster

Jag har Apotekets Apoliva för barn. Funkar bra och luktar gott

Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden Bra spraybalsam?