• Anonym (pms problem tjej)

cerazette, bra eller dåligt för er?

Ni som mår bra av dem har ni haft problem med pms? och tvärtom, ni mår dåligt av dem har ni haft problem med pms

• Svar på tråden cerazette, bra eller dåligt för er?
  • Tina76

Jag mådde hur bra som helst med cerazette. Ingen pms och ingen mens efter ca 2 månader

• smulis 87

jag blödde hela tiden nästan gav dom ett halv år sen sluta ja med dom..
    humöret var inte i topp..

• nano

Jag mår bättre med dom.

Brukade bli riktigt deppig strax innan mens och det har mildrats rejält, har fortfarnade "minimens" (använder enbart trosskydd) varje månad. Mensvärken är helt borta, hade mest ont av just ägglossningen.

• Anonym

Efter en månad gav jag upp för jag blev seriöst deprimerad av Cerazette. Var på väg att dumpa killen utan anledning och blev ovän med allt och alla innan jag insåg att det berodde på tabletterna....

Tina76 skrev 2009-12-31 16:00:18 följande:
    Jag mådde hur bra som helst med cerazette. Ingen pms och ingen mens efter ca 2 månader
    Så skönt, hade du pms problem innan du började med dem?
    smulis 87 skrev 2009-12-31 16:01:45 följande:
    jag blödde hela tiden nästan gav dom ett halv år sen sluta ja med dom..humöret var inte i topp..
    trist Har du i vanliga fall pms problem
    nano skrev 2009-12-31 18:11:32 följande:
    Jag mår bättre med dom.Brukade bli riktigt deppig strax innan mens och det har mildrats rejält, har fortfarnade "minimens" (använder enbart trosskydd) varje månad. Mensvärken är helt borta, hade mest ont av just ägglossningen.
    Åhh men så skönt, hur lång tid tog det innan du märkte att de gjorde nytta?
    Anonym skrev 2009-12-31 18:48:35 följande:
    Efter en månad gav jag upp för jag blev seriöst deprimerad av Cerazette. Var på väg att dumpa killen utan anledning och blev ovän med allt och alla innan jag insåg att det berodde på tabletterna....
    Nääääääääää
  • nano

Oj, svår fråga. Första månaden hade jag mens hela tiden. Andra månaden nästan hela tiden men mycket mindre mäng. Tredje månaden började det blir uppehåll ung: 2 dar "mens", 3 dar ingen "mens", 1 dag "mens" osv. Efter det hade jag 2 månader utan mens alls och mådde toppen. Efter det så "stabiliserade det sig till en minimens och lite "mensvärk/deppighet" men mycket mindre. Allt som allt tog det väl runt 5 månader innan allt hade kommit in på rutin. Så ge inte upp för fort är mitt råd. Mådde för övrigt riktigt uselt av nån annan ppillersort (mins ej namnet). Råkade få ut en billigare variant än Trionetta (som jag åt då) och efter 1-1½ månad så var jag nästan på väg att ta livet av mig innan jag begrep att det var pillerna som spökade. Slutade och måde så mycket bättre efter ca 2 v.

• Anonym (jobbigt)

jag har ätit dem i 5 veckor nu ungefär men blöder pytte lite nästan varenda dag... hade min vanliga mens med fast bara ca två dagar som ja störtblödde.. brukar knappt kunna röra mig utan o blöda igenom alltihopa även om ja har dubbla skydd.. de brukar va ca 5 dagar så på den saken e de ju bättre men jobbigt när man blöder lite hela månaden med bara nån dag här o där uppehåll..
     jag hoppas verkligen att det blir bättre snart.. 
    förra gången jag åt dem var de så himla bra.. de funkade direkt o ja blödde minimalt om man jämnför med innan.. så jag hoppas ju på det igen..

Svar på tråden cerazette, bra eller dåligt för er?