• DenDär

Luleå i februari

I februari åker jag och min snart 2-åring till Luleå och min syster som bor och jobbar där tillfälligt.

Vad tycker ni som bor där eller har varit där vi ska hitta på i 4 dagar?

Teknikens hus ska vi nog gå till, men vad mer? Vi har ingen tillgång till bil men kan ta oss med buss/taxi om det är något utanför stan.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Luleå i februari
  • Kakgumman

åka pulka, spark och skoter!
    I stadsparken brukar de bygga upp en isrutschkana i form av ett djur. Jättekul!!!
    Ska fundera om jag kommer på nåt mer!

• DenDär
    Kakgumman skrev 2010-01-01 13:37:47 följande:
    åka pulka, spark och skoter!I stadsparken brukar de bygga upp en isrutschkana i form av ett djur. Jättekul!!!Ska fundera om jag kommer på nåt mer!
    Ja va bra tips!
    Ja skriv gärna fler om du (eller någon annan) komer på nåt mer
  • Mary Jo

Hej!
    Jag bor i Luleå och precis som du skriver så ska ni ju gå på teknikens hus.
    Leo´s Lekland är jättebra. Gratis för vuxna och typ 70 kr för barn.
    Stadsparken brukar bygga upp ett isdjur som man kan åka i. vet inte om det finns i år? har inte varit förbi och kollat.

var ute och åk pulka,madrass osv. jättekul!

Sen finns det ju ett jättebra äventyrs badhus i Boden (3 mil) som heter Nordpolen! Jätteroliga rutchkanor och lekland! det var det bästa man visste när man var liten
    Det skulle jag rekomendera!

Ha så kul

• DenDär
    Mary Jo skrev 2010-01-02 19:30:05 följande:
    Hej!Jag bor i Luleå och precis som du skriver så ska ni ju gå på teknikens hus.Leo´s Lekland är jättebra. Gratis för vuxna och typ 70 kr för barn.Stadsparken brukar bygga upp ett isdjur som man kan åka i. vet inte om det finns i år? har inte varit förbi och kollat.var ute och åk pulka,madrass osv. jättekul!Sen finns det ju ett jättebra äventyrs badhus i Boden (3 mil) som heter Nordpolen! Jätteroliga rutchkanor och lekland! det var det bästa man visste när man var liten Det skulle jag rekomendera!Ha så kul
    Ahh många bra tips där med! Badet verkar ju kul.

Tack tack!
  • theresen
    Mary Jo skrev 2010-01-02 19:30:05 följande:
    Hej!Jag bor i Luleå och precis som du skriver så ska ni ju gå på teknikens hus.Leo´s Lekland är jättebra. Gratis för vuxna och typ 70 kr för barn.Stadsparken brukar bygga upp ett isdjur som man kan åka i. vet inte om det finns i år? har inte varit förbi och kollat.var ute och åk pulka,madrass osv. jättekul!Sen finns det ju ett jättebra äventyrs badhus i Boden (3 mil) som heter Nordpolen! Jätteroliga rutchkanor och lekland! det var det bästa man visste när man var liten Det skulle jag rekomendera!Ha så kul
    90kr kostar det Sofia  :P hehe du om någon vet att jag har rätt haha..
  • theresen

Det går bussar till nordpolen i Boden, som stannar jätte nära badhuset. Dom går från bussstationen i stan och fler ställen såklart också. Vars i luleå kommer ni bo ?
    Jag har en nyfylld 2åring, för honom är det leos som gäller, och gammelstads badhus. Vi har ju 3 badhus här i lule och i g-stan har dom det bästa för småbarn enligt mig. Man behöver inte åka långt för att roa en 2åring ;)

• Mary Jo
    theresen skrev 2010-01-03 12:00:52 följande:
    90kr kostar det Sofia  :P hehe du om någon vet att jag har rätt haha..
    Då har dom höjjt! sist jag var där kostade det 70 kr! strunt samma,20 hit o dit.
  • theresen
    Mary Jo skrev 2010-01-03 12:15:47 följande:
    Gammelstads badhus är stängt i 2 år för renovering!
    WHAT ?
    Märks att vi inte kunnat bada på länge för dessa förkyldningar :(
    Då rekomenderas boddan :P
  • DenDär
    theresen skrev 2010-01-03 12:03:55 följande:
    Det går bussar till nordpolen i Boden, som stannar jätte nära badhuset. Dom går från bussstationen i stan och fler ställen såklart också. Vars i luleå kommer ni bo ?Jag har en nyfylld 2åring, för honom är det leos som gäller, och gammelstads badhus. Vi har ju 3 badhus här i lule och i g-stan har dom det bästa för småbarn enligt mig. Man behöver inte åka långt för att roa en 2åring ;)
    Min syster hyr en pytteliten lägenhet på Genvägen. Vet inte riktigt vart detta ligger. Har kollat lite på eniros kartor och vad jag förstår och hon sagt så är det inte jättelångt från centrum. Hon jobbar på museet.

Jättesnällt med tips!
  • theresen
    DenDär skrev 2010-01-04 21:41:58 följande:
    Min syster hyr en pytteliten lägenhet på Genvägen. Vet inte riktigt vart detta ligger. Har kollat lite på eniros kartor och vad jag förstår och hon sagt så är det inte jättelångt från centrum. Hon jobbar på museet. Jättesnällt med tips!
    Okej, jo de är inte så långt från centrum, det ligger på lövskatan. Då kan jag även rekomendera växhuset där mammor/pappor och barn träffas 2 dagar i veckan. Det är som öppnaförskolan typ dit alla är välkommen när man känner för de :) Det ligger nära vars ni kommer bo, 10min prommis max. Dock är det bara öppet 2 dagar i veckan och just nu har jag inte koll på vilka..
  • DenDär

Marknaden i Jokkmokk, är den nåt att ha? Vet att den är gamal och anrik men är den värd ett besök, det är ju en bit att åka. Kan man köra med barnvagn där? Är det en någorlunda barnvänlig marknad?

• theresen

Jokkmokks marknad är väl oftast superkall, den är mysig att gå på men mkt folk oftast. Går att köra barnvagn där men kan ju som sagt vara mkt folk. En del fylla är välbekant där också men de är väl mer mot eftermiddagen/kvällen som det visar sina spår..

• DenDär
    theresen skrev 2010-01-08 13:57:12 följande:
    Jokkmokks marknad är väl oftast superkall, den är mysig att gå på men mkt folk oftast. Går att köra barnvagn där men kan ju som sagt vara mkt folk. En del fylla är välbekant där också men de är väl mer mot eftermiddagen/kvällen som det visar sina spår..
    Ok. Jag har en dröm att få åka hundspann så jag vill dit för den sakens skull, inte drickandet

Det känns som att när man väl är där uppe när marknaden är så kanske man ska åka på den. Min syster kommer antagligen flytta tillbaka till Visby till våren igen.
Svar på tråden Luleå i februari